Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door kingroi
#16314
Hallo,
Heb de i600 gekocht. Installatie ging in eerste instantie niet geheel probleemloos maar heb het uiteindelijk toch werkend gekregen.
Heb nu alleen een probleem bij het scherm aan de rechterzijde, de voorspellingen verdwijnen. Elke dag verdwijnt er een voorspelling en na 4 dagen zie ik aan de rechterzijde alleen nog maar streepjes. De software laat alles wel goed zien.
Tevens zie ik in de forecast in de eigen regio een waarde van tussen de 20 en 23 graden zien. Dat lijkt mij niet correct.

Wie heeft deze problemen ook of herkent deze problemen. Iemand een oplossing?
Door Meteo Maastricht
#16317
Er was al een topic over de I600.

Ik heb deze problemen niet maar het lijkt mij dat de communicatie tussen de console (afleesunit) en het zwarte USB-communicatiehubje niet in orde is.
Brand het rode ledje wel continu?

Plaats de console eens vlak naast de USB-communicatiehub en druk het kleine resetknopje eens in met een puntig voorwerp (zit aan achterzijde achter het batterijklepje).
Druk vervolgens de "search" knop eens in aan de linkerachterzijde van de USB-communicatiehub.
Wacht vervolgens minimaal een half uur want het duurt even, de gegevens worden beetje bij beetje overgezonden.

Als hij de gegevens dan wel ontvangt is de communicatie in orde en zou hij automatisch de nieuwe info moeten ontvangen, mits je de console niet te ver van de USB-communicatiehub verwijderd of de console nabij storingsbronnen plaatst (computer, televisie, andere elektroapparaten, metalen enz.)

Succes !
Door kingroi
#16462
Dank voor je uitgebreide reaktie!
Ik wilde ermee beginnen, alles stond naast elkaar, moest even iets anders doen en zie dat alle waardes plotseling weer worden weergegeven, niets gedaan dus. Overigens blijft het rode lampje continue knipperen. Connectie USB geeft geen foutmelding en het staat op een meter afstand naast elkaar...
Door Meteo Maastricht
#16490
Dan was er kennelijk niets aan de hand.

Maar ik heb nu hetzelfde probleem met de plaats Kleine Brogel, per dag een voorspelling minder en nu allemaal streepjes.
Terwijl de andere plaatsen het wel gewoon doen.

Helaas komen de weekdagen niet overeen met de voorspellingen.
Om middernacht springen de weekdagen allemaal een plaatsje om terwijl de temperatuur voorspellingen en de weersymbolen op dezelfde plek blijven staan in het display.
De voorspellingen schuiven pas een plekje ergens halverwege de middag.
Kan verder nergens iets met tijdzones aanpassen op de console of in de software.
Mooi apparaat voor de rest en het werkt opzich prima, maar dit probleem vind ik wel hinderlijk.

Heb jij dit ook?
Door Meteo Maastricht
#17207
Bij mij draait de software onder XP.

Laatst verdwenen bij mij ook de voorspellingen maar dat lag aan de software OS-Weather die vastgelopen was.
Opnieuw opgestart en hij deed het weer.

Het probleem dat de voorspellingen halverwege de middag 1 dag verspringen heb ik nog steeds (verspringt op de tijdzone van Hong Kong ???).
Als er bijvoorbeeld alleen op zondag regen wordt voorspeld geeft de I600 dit bij mij aan op zaterdag, dit heb ik bij de meeste plaatsen die ik selecteer, o.a. voor mij belangrijk "Maastricht".
Dit vind ik behoorlijk storend, ik weet echt niet waar ik dit kan aanpassen.
Vreemd genoeg heeft de plaats Kleine Brogel hier geen last van, deze heb ik dus maar als "home" lokatie ingesteld.
Door kingroi
#17223
Probleem lijkt opgelost: draait nu met Windows XP en het lijkt nu te werken, afgelopen dagen ging het in ieder geval goed. Het lijkt alsof Vista de USB-poort in een soort slaapstand zet....