Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Yveau
#17205
Mede amateur meteorologen en WMR-200 bezitters,

Is het iemand van jullie al gelukt om een alarm in te stellen op de console van de WMR-200 ? Ik zou bijvoorbeeld graag een belletje horen als de temperatuur onder nul gaat ... Heb me al suf zitten piekeren achter mijn console, maar krijg het maar niet voor elkaar. Hopelijk zie ik iets heel evidents over het hoofd ...

Ik hoor het graag van jullie.

Gr,
Yveau
Door AenG
#17215
Yveau schrijft:
Mede amateur meteorologen en WMR-200 bezitters,

Is het iemand van jullie al gelukt om een alarm in te stellen op de console van de WMR-200 ? Ik zou bijvoorbeeld graag een belletje horen als de temperatuur onder nul gaat ... Heb me al suf zitten piekeren achter mijn console, maar krijg het maar niet voor elkaar. Hopelijk zie ik iets heel evidents over het hoofd ...

Ik hoor het graag van jullie.

Gr,
Yveau


Ik zie dat je de temperatuur meet op grote hoogte! Ik denk dat je betere resultaten krijgt als de temperatuur gemeten wordt op ongeveer 1.5 mtr. De behuizing zou ik dan ook gelijk vervangen, want de standaardbehuizing geeft niet genoeg ventilatie.

Geert
Door Yveau
#17221
Geert,

Klopt van die ventilatie ... en hoogte.
Ik ben bezig om een van mijn extra thermometers in een geventileerde Stevenson weerhut te plaatsen. Ik hoop dat ie nog voor de jaarwisseling klaar is. Ik wil vanaf 1 januari mijn data serieus gaan bijhouden. Ik had mezelf als doel gesteld dit eerste half jaar de nodige ervaring op te doen en mezelf wat te verdiepen in de meteorologie, vanaf 2010 moet het operationeel zijn ...

... had jij al eens een alarm ingesteld op je WMR-200 ?

Gr,
Yveau
Door AenG
#17222
Yveau schrijft:
Geert,

Klopt van die ventilatie ... en hoogte.
Ik ben bezig om een van mijn extra thermometers in een geventileerde Stevenson weerhut te plaatsen. Ik hoop dat ie nog voor de jaarwisseling klaar is. Ik wil vanaf 1 januari mijn data serieus gaan bijhouden. Ik had mezelf als doel gesteld dit eerste half jaar de nodige ervaring op te doen en mezelf wat te verdiepen in de meteorologie, vanaf 2010 moet het operationeel zijn ...

... had jij al eens een alarm ingesteld op je WMR-200 ?

Gr,
Yveau


Ik gebruik de console eigenlijk helemaal niet. Alle data komt bij mij binnen via een rfxcom ontvanger. Op deze manier heb ik de mogelijkheid om meerdere type Oregon sensoren te ontvangen die niet te ontvangen zijn met de standaard console.
http://www.hetweerinboskamp.nl/index.ph ... ember-2009

Dus met die alarm-instelling kan ik je niet verder helpen.
Door meteostadskanaal
#17228
het staat allemaal beschreven in het boekwerk wat je bij de aanschaf er bij krijgt oop pagina 9 links onder en rechts boven.het gewenste scherm activeren en dan HI / LO instellen
gr bert
B)
Door Yveau
#17243
:unsure: ... dat is suf !
Het staat inderdaad in de manual die je bij het systeem krijgt ...
Helemaal overheen gelezen ... dank voor jullie scherpheid Bert & Ronald !

Gr,
Yveau