Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Martin
#17240
Ik heb nu een maand de wmr200. De enige staafdiagram die zichbaar is, is die van de luchtdruk. De regendiagram blijft maar horizontale streepjes weegegeven terwijl er toch (helaas) veel regen is gevallen. Hoort dit dan niet zichtbaar te zijn als staafdiagram?? of doe ik iets verkeerd.
Door meteostadskanaal
#17245
hallo,
wat ik er van denk is dat je geen verbinding hebt als je alleen maar streepjes ziet.
de hoofd unit ziet de regen meter niet.
als je de regen meter voorziet van batterijen moet je hem vlgs het boek resetten net zo als je een andere of nieuwe temp sensor installeerd .

gr bert
B)
Door WeerstationGraveNL
#17246
Vooropgezet dat de WMR200 wel verbinding heeft met de regenmeter, krijg je alleen hogere staafdiagramman als er echt veel regen valt. Ook ik zie, terwijl mijn verbinding prima in orde is, enkel vlakke staafdiagrammen. Soms zie ik 2 balkjes, maar ik heb nog niet vaak gezien dat er meer waren.
Wellicht is dat de reden.
Door WeerstationGraveNL
#17248
Probeer ik m'n reactie aan te passen, wordt ik nog van hacken beschuldigd ook :D

Hier een afbeelding van mijn staafdiagram op de WMR200:
Bijlagen
diagram.jpg
diagram.jpg (32.4 KiB) 2191 keer bekeken
Door Martin
#17322
Is zie mij regenmeter uitstekend. Maar het kan inderdaad het probleem zijn van de hoeveelheid regen. Er is natuurlijk wel veel regen gevallen maar niet in een keer natuurlijk. Ik blijf hem in de gaten houden.
Bedankt voor jullie reacties.:)