Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Chablis
#18269
Beste mensen,

Ik kwam terecht op dit forum omdat ik misschien een WMR-200 wil aanschaffen. Echter heb ik nog 2 vragen voor mensen die dit weerstation nu bezitten.

- Is het mogelijk om het basisstation los te koppelen van de voeding? Ik las namelijk dat er batterijen inzitten als back-up, maar ik vind het ook wel leuk om hem af en toe even ergens mee naartoe te nemen in het huis.

- Kan het basisstation ook staan? Op alle foto's zie ik hem liggend, zit er een 'pootje' achter waardoor ik hem rechtop zou kunnen zetten?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reacties!

Groeten,

Christopher
Door Bertus
#18272
Hallo Christopher,

De WMR200 heeft een vaste voeding via een adapter op het lichtnet.
Voor uitval van het lichtnet zitten er 3 AA batterijen in.
Deez batterijen maken het mogelijk de WMR van zijn voeding los te koppelen en mee te nemen. Ik weet alleen niet hoelang die batterijen meegaan. Dat is afhankelijk van het inschakelen van de achtegrondverlichting. Als je die continue hebt ingeschakeld is de levensduur van de batterijen zo'n twee weken (denk ik)

Of er een beugel voor bureaugebruik bij zit:
Ik wist het zelf niet. Ik heb mijn WMR200 aan de muur hangen boven de computer.
Ik heb in de handleiding geen beugel kunnen ontdekken bij de geleverde onderdelen.
Er zitten aan de console aan de achterkant wel klepjes, die je kunt uitklappen. Zoiets als bij een toetsenbord van de computer. Daar zitten ook de ophanggaten in.
Een handige figuur maakt dan zelf even twee stripjes, die je met een boutje en moertje zo vast kunt zetten in de gewenste stand. Of een houten blokje welke je een driehoekig profiel geeft, zodat je de console er zo op kunt zetten (met de twee klepjes uitgeklapt).

met vriendelijke groet,
Bertus
Door Christian
#18274
Hoi Christopher,

Ja, het basisstation kan los van de voeding, als er maar batterijen in zitten. Je plan is dus goed mogelijk ;-)

Er zitten inderdaad ook pootjes achter het basisstation, maar geheel rechtop kan hij niet staan. Zie een foto van mijn WMR-200 (die ik zometeen ook maar eens moet gaan schoonmaken, zit flink wat stof op zo te zien):

Afbeelding
Afbeelding

PS: een WMR-200 kan ik je aanbevelen. Draait hier inmiddels sinds september 2008 zonder problemen!

groet Christian
Door Chablis
#18297
Bedankt jongens, hier kan ik zeker wat mee! Ik ga hem bestellen!