Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door L Schotanus
#19277
Hallo ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over oregon WMR200. Ik wil dit station graag aanschaffen maar ik moet de windmeter op het dak plaatsen, in de tuin word niks omdat er overal woningen staan mijn vraag is, het basisstation staat dan in de kamer dan zit er dus het dak tussen met dakpannen tempex en hout plus tweemaal een houten vloer heb ik dan nog wel ontvangst van windmeter gr L Schotanus
Door weerstation
#19281
Persoonlijk vindt ik de ontvangst van de sensoren het zwakke punt van de WMR200.

Ik heb mijn windmeter op het dak staan en de ontvangstunit in de huiskamer. Hiertussen zitten 2 gewapende betonnen vloeren en uiteraard het dak.
Op de eerste verdieping ligt laminaat met alufolie-isolatie daaronder. Ik heb nu een plaats voor de ontvangstunit gevonden waar het signaal redelijk constant is. Ik denk dat jouw situatie van houten zolders minder signaal tegenhoud.

Wat ik aan wil geven is dat je experimenteel de beste plaats voor je ontvangstunit moet bepalen.

Succes hiermee,
Harrie
Door meteostadskanaal
#19282
hallo,
die van mij staat op dak van de schuur en het ontvangst is uitstekend.
de afstand unit en sensor is ong 14 mtr en gaat door een gemetselde geisoleerde muur en heb tot nog toe geen enkel probleem.
gr bert
B)
Door Boutje
#19297
Hier draait alweer geruime tijd een WMR 200 en heb geen problemen met de ontvangst.
Console staat boven, sensors in de tuin en schuur. Regenmeter en windmeter op het dak van de garage. Afstand ongeveer 15 meter. Normale woningbouw, dus betonnen vloer en geisoleerde muren. No problem!
Door L Schotanus
#19442
Ik heb de wmr200 gekocht en prima ontvangst van alle sensoren bedankt voor jullie reacties.gr L Schotanus
Door weerzoetermeer
#19459
Veel plezier met je nieuwe weerstation.

Ik zal dit topic afsluiten.

Gr.
Thierry