Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weerstation
#20208
Ik heb de WMR 200 vanaf juli vorig jaar. In het begin erg veel problemen met het wegvallen van de sensoren. De laatste maanden ging dat redelijk door een goede plaats van het display te kiezen. De windmeter bleef het meest gevoelig voor uitval, maar de sensor werd toch iedere keer weer gevonden.

Afgelopen vrijdagmorgen bleek de verbinding weer eens weggevallen. Opnieuw laten zoeken naar de sensor gaf geen resultaat. Smiddags de mast met windmeter van het dak gehaald. De batterijen bleken zo goed als leeg te zijn. Nieuwe Duracell batterijen geplaatst en de verbinding herstelde zich direct.

De batterijen van de windmeter hebben een zonnecel als ondersteuning, op het moment van uitvallen scheen de zon en had de windmeter dus naar mijn idee alleen daarop ook moeten werken.

Tot mijn verbazing gebeurt vanmorgen hetzelfde, vanwege de regen kan ik momenteel niet bij de windmeter maar alles wijst erop dat de nieuwe Duracells leeg zijn.

Is mijn windmeter gewoon defect of kan er iets anders aan de hand zijn.

Groeten,
Harrie
Door kees ws middelburg
#20222
Goedenmorgen

Ik sluit me wat dit betreft bij Ronald aan,het moet in je windmeter zelf zitten.Bij mijn zitten de batterijen er ookal een jaar in zonder problemen.

Grt Kees
Door Boutje
#20225
Ook ik denk dat je het in de windmeter moet zoeken. Hier draait ook een WMR-200 en de baterijen zitten er ook al meer als een jaar in....geen problemen mee gehad.

Kan iemand trouwens een prima merk aanraden? Ik wil deze binnenkort gaan vervangen, er zit nu een huismerk in van Yokohama of zo! :P
Door kees ws middelburg
#20227
Hoi
Wat heet een goed merk,ik werk al die tijd al met de batterijen van de Aldi .
Geen problemen mee gehad ook niet tijdens die koude periodes.

Grt Kees
Door Yveau
#21484
Harrie,

Ik zit met hetzelde euvel. WMR-200 ruim 10 maanden operationeel en toen ineens viel de verbinding met de windmeter weg. Ook nu de zon schijnt, geen gegevens ondanks de zonnecel. Hopelijk kan ik dit weekend even het dak op om eea te bekijken. Ik zal ook even de spanning van de zonnecel meten. Als die stuk is en geen spanning levert snap ik het wel. Blijft vreemd dat de batterijen al binnen een jaar de geest geven.

Ik houd je op de hoogte.

Gr,
Yveau
Door weerstation
#21490
Mijn batterijen bleken niet leeg te zijn en de zonnecel was ook niet kapot. Door het slechte weer kon ik niet het dak op. Wat schetst mijn verbazing, na enkele dagen kwam de verbinding spontaan weer terug.

Ik heb een aanwijzing dat het probleem door een slecht contact met de batterijen komt. Batterijen eruit, contacten schoonmaken en voorzichtig iets naar binnen buigen lijkt het probleem te verhelpen.

Ik ben benieuwd of je het probleem kan lokaliseren.