Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door lingebij
#22168
Bij mijn wmr200 weerstation heb ik ook een UV meter van Oregon aangeschaft.
Mijn vermoeden is dat hij niet meer met mijn weerstation communiceert. Vandaag was het zeer zonnig en op de radio hoorde ik een uv waarschuwing. Op mkijn weerstation was helaas geen UV waarde geregistreerd. Heb er vorige week nieuwe batterijen ingedaan, reset knopje ingedrukt, omdat ik vermoede dat ze leeg waren maar helaas geen UV waarde geregistreerd. Het enige wat ik zie is het rode lampje op mijn UV meter die af en to even aan gaat.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Hoe kan ik de UV meter testen?
Ieder tip is welkom.
Door kees ws middelburg
#22189
Ik heb het zelfde gehad met mijn UV sensor.
Die stopte ook met het doorgeven van gegevens naar de consol.Nieuwe baterijen en oplaten zoeken door de consol gaf geen resultaat,hij bleef nul geven.
Hij bleek dus gewoon kapot te zijn.Op gestuurd maar een nieuwe laat nog ff opzich wachten helaas.
Dus vrees voor je dat ook jou sensor de geest heeft geven.

Grt Kees
Door duck1966
#22196
ik heb inderdaad ook het zelfde probleem een jaar lang doet hij het en opeens geen uv meer in het display , het lampje knippert nog wel maar hij geeft niks geen waarde meer door dus ik denk dat hij ook kapot is, zelf ben ik er nog niet achter aangegaan voor een ander,

groetjes ronald


www.weerstationteraar.nl
Door Regards
#22200
Je moet ze ook niet in de zon zetten, kunnen ze niet tegen :silly:

Gr Rik ;)
Door HLucas57042
#22492
Typisch, exact de zelfde storing heb ik afgelopen maand ook gehad met een sensor die een jaar oud was. Heb deze uiteindelijk vervangen door een nieuwe.

Lijkt er op dat Oregon een structureel probleem heeft met zijn UV sensoren.
Ik hoop niet dat we deze elk jaar moeten gaan vervangen.:(
Door AenG
#22493
Ik heb ongeveer 1.5 jaar een Oregon UVR128 in gebruik gehad. Daarna gaf hij de geest.
Dus het komt vaker voor.
Door kees ws middelburg
#22494
zijn we dan mooi klaar mee als die het ieder jaar gaan begeven :(