Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door WouterK
#34127
Hallo allemaal,

Ik maak gebruik van een wmr200 i.c.m. meteohub wat op een ebox3300 draait. Nu krijg ik (best wel) veel foutmeldingen in de log van meteohub te zien zoals:

- meteohub kernel: usb 4-1: usbfs: USBDEVFS_CONTROL failed cmd hidlog3 rqt 33 rq 9 len 8 ret -110
- wrong checksum (000b vs computed 020f) for sensor model ..................

Nu heb ik de plaats van het station al veranderd, andere usb-kabels geprobeerd (kortere en betere) maar dat helpt allemaal niet.

Nu zou ik graag willen weten of er iemand is die gebruik maakt van een wmr200 i.c.m. meteohub op een Alix.1D dezelfde foutmeldingen ziet in de log van meteohub.
M.a.w. ligt het aan de WMR200 of aan de ebox.

Mvg. Wouter
Door Freeze
#34135
WouterK schrijft:
Ik maak gebruik van een wmr200 i.c.m. meteohub wat op een ebox3300 draait. Nu krijg ik (best wel) veel foutmeldingen in de log van meteohub te zien zoals:

- meteohub kernel: usb 4-1: usbfs: USBDEVFS_CONTROL failed cmd hidlog3 rqt 33 rq 9 len 8 ret -110
- wrong checksum (000b vs computed 020f) for sensor model ..................

In welke log zie je dat? Alarm log, system log, meteohub log, smb server log, ntp client log of dmesg?

Ik gebruik dezelfde combinatie, ik zie in de meteohub log ook veel meldingen over wrong checksum....
Door WouterK
#34140
De kernel melding komt (vaak) voor in de "system log".
Meldingen over "wrong checksum" staan in de "meteohub log".
Omdat de ebox nog wel eens wil blijven hangen en ik deze opnieuw moet starten ben ik zoekende wat het probleem kan zijn.

@Freeze: omdat je dezelfde combinatie gebruikt: hoe stabiel is de ebox bij jou?
Door Freeze
#34147
WouterK schrijft:
@Freeze: omdat je dezelfde combinatie gebruikt: hoe stabiel is de ebox bij jou?

Sorry, had je bericht iets te snel gelezen. Ik gebruik de Alix.1D in combinatie met Meteohub. De kernel melding zie ik niet, de checksum melding wel.... Heb geen flauw idee hoe "erg" dat is en of je er wat aan kan doen....
Door WouterK
#34149
@Freeze:
Omdat de stabiliteit van de ebox (zoals het nu dus lijkt) te wensen overlaat ben ik wel nieuwsgierig hoe dat is met een Alix.1D. Hoe stabiel is deze i.c.m. de WMR200?
Door Freeze
#34176
WouterK schrijft:
@Freeze:
Omdat de stabiliteit van de ebox (zoals het nu dus lijkt) te wensen overlaat ben ik wel nieuwsgierig hoe dat is met een Alix.1D. Hoe stabiel is deze i.c.m. de WMR200?

Ik draai amper twee weken met de Alix 1 D (draadloos), maar door onder andere de positieve ervaring van anderen heb ik deze combinatie aangeschaft (zie http://www.hetweeractueel.nl/forum/meteohub/30341-welke-hardware-voor-meteohub).