Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weerdata
#44436
Goedemorgen weercollega's,


Deze morgen heb ik ontdekt dat mijn batterijen van mijn regenmeter leeg waren.
Batterijen verwisseld,maar nu heb ik een vraag?
ik heb mijn regenmeter NIET gereset daar ik anders mijn jaartotaal zou missen
Ben ik fout of niet....
Mijn weerstation is een WWR200UV.




Met vriendelijke groeten,


Marc
weerstation oudcnocke België
Door Tonky
#44440
Marc,

Fout!

Als je je console reset ben je alles kwijt, niet als je de losse sensors reset.
Door AenG
#44441
Bij een WMR200 kun je de batterijen het beste vervangen op 1 januari. Ik deed dat altijd elk jaar.
Je regenmeter wordt dan gelijk gereset.

Gr. Geert
Door Tonky
#44446
AenG schrijft:
Bij een WMR200 kun je de batterijen het beste vervangen op 1 januari. Ik deed dat altijd elk jaar.
Je regenmeter wordt dan gelijk gereset.

Gr. Geert

Bij je console ja, maar bij de sensoren kan ik mij een prettigere tijd voorstellen dan midden in de winter. :)
Door AenG
#44447
Tonky schrijft:
AenG schrijft:
Bij een WMR200 kun je de batterijen het beste vervangen op 1 januari. Ik deed dat altijd elk jaar.
Je regenmeter wordt dan gelijk gereset.

Gr. Geert

Bij je console ja, maar bij de sensoren kan ik mij een prettigere tijd voorstellen dan midden in de winter. :)


Bij de WMR200 regenmeter heb je geen andere mogelijkheid. Dus verplicht met sneeuw en kou je batterijen vervangen.
Daarom moet je de regenmeter (van de wmr200) ook nooit op een onbereikbare plaats monteren.

Op de foto zie je de wmr200 regenmeter vastgeschroeft op een tegel. Bij het vervangen van de batterij haalde ik de hele tegel naar binnen.

Bijlagen
Knipsel-e1b0869f76b09975c09210b8edd3aec0.JPG
Knipsel-e1b0869f76b09975c09210b8edd3aec0.JPG (38.64 KiB) 2949 keer bekeken
Door Tonky
#44448
Ik heb alle batterijen (behalve van de console) vervangen in oktober jl.
Dus jouw opmerking over geen andere mogelijkheid, is mij niet helemaal duidelijk.

Zoals aangegeven kun je dat op elk moment doen.

Edit:
Ik heb 'het' idd ook op een tegel.
Door AenG
#44449
Tonky schrijft:
Ik heb alle batterijen (behalve van de console) vervangen in oktober jl.
Dus jouw opmerking over geen andere mogelijkheid, is mij niet helemaal duidelijk.

Zoals aangegeven kun je dat op elk moment doen.


Bij het vervangen van de batterij reset je de regenmeter, dus ook het jaartotaal.
Tenminste was dit zo bij de Meteohub software.
Door Tonky
#44450
Dat kan zo zijn bij de Davis maar niet bij de WMR200, tenminste niet bij die van mij...
En dan kijk ik of de gegevens nog aanwezig zijn in de WMR200 en niet naar bepaalde software.
Door AenG
#44452
Tonky schrijft:
Dat kan zo zijn bij de Davis maar niet bij de WMR200, tenminste niet bij die van mij...
En dan kijk ik of de gegevens nog aanwezig zijn in de WMR200 en niet naar bepaalde software.


Bij Davis kun je op elk willekeurig moment je batterijen vervangen, maar bij de WMR200 had ik daar problemen mee.

Ik gebruikte de console nooit maar bekeek de data altijd op mijn website. Ging ik de batterijen vervangen van mijn regenmeter dan stond het jaartotaal op 0.
Ik weet niet of dat nu nog zo is, misschien is het nu aangepast in de meteohub-software.

Normaal zou natuurlijk de software de jaartotalen bijhouden en zou een reset niet uit moeten maken.
Door Tonky
#44454
Als ik bv naar Cumulus kijk en ik neem aan ook andere software zoals VWS en WD, die halen de gegevens uit het geheugen van je console en dat wordt doorgegeven.

De regenmeter wordt ook niet gereset als je de batterijen verwisseld, dat moet je handmatig doen net als de rest van de sensoren.

En zoals aangegeven waren mijn gegevens allemaal nog aanwezig na het vervangen van de batterijen en de reset daarna.