Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door AenG
#44455
Tonky schrijft:
Als ik bv naar Cumulus kijk en ik neem aan ook andere software zoals VWS en WD, die halen de gegevens uit het geheugen van je console en dat wordt doorgegeven.

De regenmeter wordt ook niet gereset als je de batterijen verwisseld, dat moet je handmatig doen net als de rest van de sensoren.

En zoals aangegeven waren mijn gegevens allemaal nog aanwezig na het vervangen van de batterijen en de reset daarna.


En reset jij de regenmeter dan weleens?
Door Tonky
#44456
Na het verwisselen van de batterijen reset ik de sensor ook, en ja dus ook de regenmeter.
Door AenG
#44458
Tonky schrijft:
Na het verwisselen van de batterijen reset ik de sensor ook, en ja dus ook de regenmeter.


Bij jou spelen deze problemen ook niet. Ik zie dat je cumulus gebruikt. Deze maakt waarschijnlijk gebruik van de interne WMR200 datalogger. Meteohub doet dit niet en slaat de gegevens gelijk op in zijn eigen database.
Door Tonky
#44462
En hoe komt Meteohub aan zijn gegevens?
Ik mag aannemen dat die de gegevens ook uit de datalogger haalt, of zit ik hier fout?
Door AenG
#44463
Hier een stukje uit de Meteohub manual.

This station also connects directly via USB cable with Meteohub. WMR 200's data logger is not supported by Meteohub at the moment. Meteohub is doing the data logging itself. As WMR 200 has problems in reporting actual sensor readings, when data logger is completely filled, I strongly recommend to set the data logging interval to the maximum (longest duration). This takes care that the data logger will not reach its capacity for months. However, you should take care to empty the data logger's buffer from time to time manually at the WMR 200 base station (once a month). Meteohub would like to do this for you automatically, but unfortunately Oregon again decided not to provide any information on the protocol. When information about how to clear the buffer via software, Meteohub will make use of this feature.


Als ik een starter een programma zou moeten aanraden dan zou dit Cumulus zijn. Zeer gebruikersvriendelijk en eenvoudig te doorgronden. Pak een oude laptop en je hebt je data 24/7 op je website.
Dat is wat anders bij WD:(
Door Tonky
#44465
Dat werkt dus alleen als je alles 24/7 aan laat staan.
En ja dan kan ik mij voorstellen dat Meteohub een reset ziet als 0 mm.

Maar een ieder die de datalogger gebruikt (lees software die de..) kan de sensors dus gewoon resetten, uitgezonderd de console/display.


En ik ben idd geen fan van WD, het is een zooitje samengevoegde programma’s en totaal niet intuïtief.
En het werkt ook nog eens slecht met de WMR.