Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door ws vreewijk
#60953
Hallo Vincentor,

Je hebt een puik stukje werk geleverd met je windmeter,ik denk niet dat het aan iedereen is toevertrouwd een windmeter zo te rebuilden.;)
Even had ik mn bedenkingen ivm wrijving in dat blokje teflon maar je zal dat best getest hebben.

Ok ten eerste heb je meet apparatuur nodig zou je de frequentie willen checken in de vorm van een frequentie counter als je er achter komt dat hij naast de frequentie staat kun je dat binnen grenzen aanpassen,ik zou me even in het schema (als dat er al is) moeten verdiepen om te zien welke methode zou werken ,bv met een variabel condensatortje kun je heel wat bereiken.
Helaas zonder kennis van zaken en de juiste meetapparatuur kun je eigenlijk niks.

Als ik zo op meerdere forum's en ook hier lees over de problemen met wegvallende sensors of slechte ontvangst is het eingelijk raar dat nog niemand daar naar heeft gekeken terwijl er toch aardig wat (ex) zendamateurs te vinden zijn die ook aan het weer verslingerd zijn.
Als zelfs perfect uitgevoerde antenne modificaties geen oplossing bieden denk ik toch een beetje in die richting.

Ok succes met de ombouw van je station en een arduino bied vele mogelijkheden heb ik op google gezien.

Laat eens wat meer weten als het zover is dat je het draaiend hebt zou ik zeggen.

Succes gr Chris
Door duck1966
#60982
Wat een verhaal zeg, ik heb zelf ook een WMRS-200 en echt waar hij draai nu zeker van af 2008. Afgelopen december alle batterijen vervangen, na anderhalf jaar pas. Nu ging dus mijn regenmeter ook elke keer wegvallen. weer andere batterijen en nog steeds problemen. Nu heb ik me reserve regenmeter neer gezet een geen probleem meer. Afstand van sensoren is ruim 10 meter door dubbelglas heen en een paar pc,s er tussen. Je heb inderdaad gewoon pech er mee.

groetjes ronald