Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door WeerstationGraveNL
#47746
Goedemorgen, ik merk dat mijn luchtdruk (hele cijfers) nét iets te hoog is.
Weet iemand hoe je dat kunt instellen op de WMR200 of in Meteohub?
Door WeerstationGraveNL
#47762
@Wietse: gedaan, maar niet direct resultaat. Even afwachten dus.
@Harrie: dankjewel, blij weer terug te zijn. Als methode Wietse niet werkt, dan ga ik de instelling inderdaad in Meteohub doen.
Door WeerstationGraveNL
#47975
Ik kom er toch even op terug Harrie.
Als ik de juiste hoogte instel op de WMR200, dan krijg ik een afwijkend resultaat (vergeleken met jou en Volkel).
Bovendien kun je ook in Meteohub aangeven wat de lokale hoogte is en hoe de luchtdruk op zeeniveau moet worden berekend. Hierdoor krijg ik rare resultaten en het enige wat ik wil is een luchtdruk die gelijk is aan het nabijgelegen Volkel.

Wat is de juiste manier van werken?
Net zolang rommelen met de hoogte tot de WMR200 de juiste waarde geeft of...?
Door weerstation
#48020
Peter, wat bedoel je met "rare resultaten".
Ik heb zelf gemerkt dat het instellen van de luchtdruk van de 200 in Meteohub lastig is.
Mede omdat de 200 niet per 0.1Hpa meet lijkt een instelling goed te staan terwijl een paar uur later er weer een afwijking van 0.5Hpa of meer blijkt te zijn.
Ik heb dit nooit echt onder controle gekregen.

Sorry voor de wat late reactie.
Door WeerstationGraveNL
#48021
Met afwijkende resultaten bedoel ik dat ik andere hPa waarden krijg als bij jou en Volkel. Onze luchtdrukwaarden zouden nagenoeg gelijk moeten zijn. De onderlinge afstand is te gering om grote afwijkingen te hebben.

Ik krijg nu een 1 hPa lagere waarde dan jou en Volkel.

Hoe heb jij de luchtdruk bij jou geregeld?
In Meteohub de calibratiefunctie gebruikt, of je weerstation goed afgesteld??
Door weerstation
#48074
Hoe heb jij de luchtdruk bij jou geregeld?
In Meteohub de calibratiefunctie gebruikt, of je weerstation goed afgesteld??


Ja, goede vraag. Ik moest het even uitzoeken want ik kan vanaf thuis niet bij de gegevens komen. Vanaf het moment dat ik de VP2 installeerde heb ik nergens meer iets aan hoeven te veranderen, alles stond meteen goed.

Door de vele uitvallers van de wmr200 ben ik enkele maanden geleden met de metingen voor meteo St Hubert gestopt. Ik weet dat ik in de Meteohub toen een compensatie van -1.500 gebruikte. Stabiel heb ik de luchtdruk echter nooit gekregen. De ene keer werd er teveel, de andere keer te weinig aangegeven.