Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door WeerstationGraveNL
#16638
De 0hr geeft inderdaad de actuele (in het laatste uur gevallen) neerslag weer.
Door echter met je vinger op het neerslag blok te drukken en vervolgens rechteronder herhaald op up of down te drukken kun je zien wat je neerslag in de afgelopen 1, 2, 3 enz. uren is geweest.

De windchill geeft ook bij mij meestal - - weer, maar zo gauw het wat kouder wordt zal deze worden geactiveerd. Het heeft immers geen zin om de windchill bij hogere temperaturen weer te geven. Het wordt pas interessant als de temperatuur flink lager wordt en er staat een frisse bries.
Door Joris
#16996
Nou, de afgelopen 24 uur is hier volgens de regenmeter wel 1.1 mm neerslag gevallen.

Ik weet 100% zeker dat dat heel veel meer is geweest. Waar kan dit door komen dat ie het niet goed meet/weergeeft? Heeft dat te maken met de kleine opening van de regenmeter? Dan zou zo'n trechter erop wellicht verbetering geven.
De meter staat in ieder geval vrij, dus dat kan het niet zijn.

Hoor jullie visies graag.
Door Joris
#17004
Christian schrijft:
'k Zou eens in de meter kijken.. (kapje losschroeven) misschien dat je daar iets tegenkomt :)


Ja, dat had ik al gedaan. Niks gevonden. Dat was ook het eerste waar ik aan dacht.
Heb ook gelijk gecheckt maar hij staat goed waterpas, dus dat is het ook niet.
Andere opties?