Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
#6449
hallo meteovrienden,

Ik heb sinds enkele dagen mijn wmr 918 station gepupliceerd via deze uitstekend gemaakte site, ik gooi een beetje roet in het eten omdat ik zie dat de waarde's die ik verzend niet gecalibreerd zijn en nogal wat afwijken is er een mogelijkheid om de openweerdata te voorzien van de juiste gegevens , middels gain en offset in virtual weather station calibration. en waar de link van dit bestand met vws

vr groet Nol
Door weerzoetermeer
#6450
Hoi,

Het lijkt me beter dat je gaat kijken naar de locatie van je sensoren. Wellicht kan je een weerhut maken rondom je sensor, of deze op een minder zonnige lokatie plaatsen. Het gebruiken van een offset zorgt ervoor dat als er bijvoorbeeld geen zon staat je temperatuur meting onder de andere duikt. Met offset ga je het nooit echt goed regelen.

Gr.
Thierry van Wijland
Door nolversteeg
#6451
Hallo tierry,

Het gaat over de waarde die de buiten temperatuur sensor afgeeft vergeleken met een gecalibreerde thermometer die er tegenaanhangt, de barometer is niet zo erg het gaat om de trent maar het is wel prettig als je de juiste waarden kan tentoonstellen in wvs zit deze mogelijkheid maar komt niet tevoorschijn in openweerdata

vrgr Nol