Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Tonky
#51564
Jebo schrijft:
Tonky schrijft:
Hi,

Als je het over een extra temp. sensor hebt, kun je er tien (10) zien in je console via de CH optie.


En hoe weet ik dan welke waarden bij welke sensor horen?

Je stelt de sensor in op een kanaal (2 tot 10), en dat vindt je terug op je console.
Door walberg
#56946
Ja ik heb toevallig de rfxcom maar die staat op zijn beurt weer aangesloten op een Vera3 domotica systeem. Ik heb zelf al een weerstation de Alecto 5000, die staat er nu ca 9 maanden maar is nu gekapt, die was 868mhz dus die vangt hij niet. Ik zie hier wel de diverse sensoren van mensen die een eindje verderop een weerstation hebben, ik krijg daarvan spontaan de temperatuur van te zien, dus dat gaat eigenlijk vanzelf. Ik zie de wind en regensensor daarvan weer niet. Ik heb hier thuis in mijn paludarium een Oregon combi sensor hangen en die werd ook direct na het aanzetten gezien. Probleem is natuurlijk dat je op een of andere manier de gegevens van die modules in een tekstbestand moet zetten (weet even de naam niet uit mijn hoofd daarvan) Dus dat vereist programmeerkennis. Ik zelf was misschien van plan om de LW301 van Oregon aan te schaffen, in eerste instantie voor de automatisering in huis (domotica) maar eigenlijk wil ik dan ook weer met de tijd een weerssite eraan koppelen. Mijn huidige site ligt even plat. Overigens komt al dit materiaal wat ik nu heb liggen ook van de HAShop vandaan. Erg goede support en misschien kan de heer Tarriverdi je hiermee helpen, hij weet heel erg veel.