Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door fotogw
#54230
Ik zit even met een vraag; Mijn Oregon regenmeter-antenne is na 4 jaar wat aan het roesten.
Omdat ik geen radiosignalen-expert ben de volgende vraag;
Kan de roest op de antenne het zenden van het signaal beïnvloeden / bemoeilijken? Of maakt het niet uit voor het signaal? De aansluiting op de print is niet roestig, alleen de spiraal-uiteinden van de antenne. Ik heb gelukkig geen ontvangstproblemen, maar hoop dat ook zo te houden!

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Door nolversteeg
#54243
Hallo Gerard,

Op zich zel het heen kwaad kunnen, maar her verouderings proces is gestart,en zal als dat eenmaal begonnen is gevolgen hebben voor de mechanische staat van de transmitter.

Als het oxidatieproces gestart is zal er haast geen weg meer terug zijn ,mits je dat schoon kan poetsen en afschermen van vocht en zuurstof. ligt veelal aan het materiaal ijzer, koper, messing, chroom. en waar het zit.

Wat je kan doen is de antenne (nu mag het gebruikt worden) met silicone spray inspuiten dit kruipt in de porieën van het materiaal. let wel op als je dit gebruikt hebt kan je er geen lak o.i.d. meer opzetten.

Groeten Nol
Door fotogw
#54251
Dankjewel Nol,

Ik heb nog siliconenspray staan voor de mountainbike. Kan ik er inderdaad wel even op doen om het roesten te vertragen. En anders de reserve-regenmeter gaan plaatsen! Ik hebvan de zomer een complete WR200 overgenomen, dat is wel een prettig idee om achter de hand te hebben!

Goed om te weten dat het niet het zendvermogen hindert!

Goede jaarwisseling!
Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Door nolversteeg
#54252
Ok Gerhard,

En gebruik die spray nooit meer voor je fiets,daar heb je teflonspray voor, silicone smeert niet.

Groeten Nol
Door fotogw
#54281
haha dank je! Weet ik, maar soms geeft de goede sint wel eens iets anders dan op het lijstje staat...
Morgen maar eens weer de Veluwse bossen in! Zal wel modderig zijn!

Gerhard