Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door AenG
#7722
Ik gebruik hier een uvn-128 + rfxcom ontvanger. Daarmee meet ik wel waarden beneden 1. Als de standaard console van de wmr-200 gebruikt wordt dan is een uvn-800 nodig. Wat deze voor resolutie heeft durf ik niet te zeggen.

Jan, heb jij de laatste dagen ook geen aflezing met de uvn-800?
#7725
Excuses! Ik vergat te vermelden dat ik een Davis Vantage Pro2 gebruik.

Op de console wordt de UV-index wel aangegeven in 0,0. Ik heb de UV sensor nog niet zo lang. Ik heb nog maar één keer gezien dat op de console iets werd aangegeven. Maar zoals ik al meldde: Als de sensor van het RIVM 0.5 aangeeft (vandaag,gisteren en eergisteren moet mijn apparaat ook iets aangeven. En dat heb ik nog niet gezien.

JanvR
#7726
Bewaar je alle waarden niet in een archief? Je zou dan even terug kunnen kijken.
Zorg er wel voor dat de lage zon op de sensor kan schijnen. Ik had op 22-12-2008 om 13:00 uur een uitslag van 1. Zoals op de foto te zien is heeft de zon net even op de uvn-128 geschenen.

Bijlagen
m12_vga_00.jpg
m12_vga_00.jpg (42.51 KiB) 1333 keer bekeken
#8973
Ik heb de gebruiksaanwijzing er nog maar eens bijgepakt, en daar staan bij de UV twee getallen. Dat wil zeggen, hij kan twee getallen laten zien. Ik denk inderdaad zoals hier wordt beschreven dat de UVN800 pas bij 1 UV begint te meten. Tot en met 11 UV of hoger? Tot nu toe heeft hij nog niks gemeten. Het is gezien de dure aanschafprijs van de WMR-200 jammer dat hij niet in 1/10 waarden meet. Zowel UV als barometer niet. Ik vindt het predicaat 'professioneel weerstation' dan ook niet op zijn plaats! Maar verder bevalt ie goed.

Groeten Wieger
#9066
ik heb ook een tijd geleden een uv sensor gekocht voor de mwr-200 en hij dee hier ook niks, hier info gevraagt en ook goede info gekregen maar tot aan van de week had ik nog niks gezien en nu gister en vandaag heeft hij uv waargenomen dus het werkt wel dus toch waar voor het geld
groetjes ronald
teraar