Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door duck1966
#7484
ik heb een uv sensor bij mijn wmr 200 weet iemand hoe je dat automatisch kan laten werken in weather display ik moet nu nog de zon uren hand matig in voeren .
alvast bedankt
Door wslangerak
#7487
Hoi,

Ik heb zelf geen UV-sensor, maar heb je al gekeken bij Control panel > Solar sensor > Instellingen eventueel aanpassen en Main switch aanzetten

Succes,
Door duck1966
#7565
bedankt dat heb ik nu aangezet en nu wachten op de zon
Door wthus
#7570
duck1966 schrijft:
bedankt dat heb ik nu aangezet en nu wachten op de zon


Daar wacht ik ook al weken op, beetje om depri van te worden :P ;)
Door duck1966
#7597
dan ben je toch niet de eerste die daar op wacht hihihi.
maar ik zie nog niks geen veranderingen op mijn main screen boven acter de windsnelheid staat 0,0uv 0 wm en een balk met daar in 0,0% o,oohrs volgens mij moet hier toch wat komen te staan als de zon schijnt
Door AenG
#7598
Hij zou toch wel wat waarden moeten laten zien.

Zie grafiekje: (op mijn site is het wat beter te zien)

Bijlagen
uv_7dagen.png
uv_7dagen.png (4.39 KiB) 2800 keer bekeken
Door jansmit
#7599
Hij bedoelt volgens mij het aantal zonnenschijn uren van vandaag
Door AenG
#7602
Dat moet er in ieder geval vandaag een aflezing zijn. De zon schijnt hier in het oosten volop.

Bijlagen
m12_vga_35.jpg
m12_vga_35.jpg (50.94 KiB) 2800 keer bekeken
Door weerzoetermeer
#7605
Hallo,

Volgens mij gebruikt Weahter-Display een solar sensor om het aantal zonneschijnuren te bepalen en niet een UV sensor. Maar ik het natuurlijk ook verkeerd hebben. Overigens meet ik nu door de lage zonstand ook geen UV.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Door jansmit
#7671
weerzoetermeer schrijft:
Hallo,

Volgens mij gebruikt Weahter-Display een solar sensor om het aantal zonneschijnuren te bepalen en niet een UV sensor. Maar ik het natuurlijk ook verkeerd hebben. Overigens meet ik nu door de lage zonstand ook geen UV.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland

Ja dat klopt inderdaad