Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Jebo
#63254
Ik wil een raspberry pi B+ gaan gebruiken icm wmr200 en weewx software.
Dit alles ipv mijn laptop op XP.

Is er hier iemand die deze combinatie werkend heeft en zou die mij dan op weg willen helpen?
Is er ergens een stap voor stap uitleg om dit voor elkaar te krijgen?
Door nolversteeg
#63258
Hallo Jeanne,

Ik mag hopen dat je al eens gegoogeld hebt op "raspberry pi B+ en weewx software ".
komt er een wereld van info naar je toe..
Groeten Nol.
Door Jebo
#63261
Uiteraard heb ik gegoogled. Niet alles wat ik lees is even gemakkelijk uit te voeren en ik hoop dat ik het wiel niet opnieuw moet uitvinden.
Door wvdkuil
#63262
Jebo schrijft:
Uiteraard heb ik gegoogled. Niet alles wat ik lees is even gemakkelijk uit te voeren en ik hoop dat ik het wiel niet opnieuw moet uitvinden.

Toen we met ConsoleWD en de raspberry begonnen hebben we gewoon onder elkaar een disk-image uitgewisseld. Dat ging het snelste. Die stond on-line en is door meerdere mensen getest.
Dus iemand zet een kopie van zijn volledige SD kaart on-line. Die jij dan downloadt en op een nieuwe kaart brandt.

Als je op HWA het zoekvak gebruikt met rapsberry en weewx kom je ook diverse gebruikers tegen. En een PM of ze zo'n kopie beschikbaar willen stellen is snel verstuurd. Het lijkt veel maar je kunt zo'n 8 Gb image eerst nog zippen.

ALLEEN jij wilt de nieuwe B+ gebruiken en ik weet niet of er meer "anders" is dan alleen het formaat van de SD kaart. En of er al iemand de B+ gebruikt.

Als er vragen over blijven over weewx en je "googled" kom je ook altijd bij Luc van http://www.lucdesign.nl/ in Paramaribo terecht. Maar die heeft geen raspberry voor zover ik weet.

Groeten, Wim