Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door tjabine
#27668
tinuz97 schrijft:
reitsma1960 schrijft:
Tsjonge jonge, moeten we nog een verwarming ontwerpen.:(
Mijn regenmeter is nu verwarmd en ook de webcam zit in een verwarmde behuizing........

Mijn windrichting vaantje is ook bevroren door de rijp. :ohmy:
Windkracht wordt gelukkig nog wel gemeten.
Dit is toch een min-puntje van Davis.

Oebel


Afkloppen,dit heb ik nog niet gehad met de davis.... (klopt nu aan de onderkant van de tafel....)


Kwestie van tijd, mijn Davis heeft vorig jaar een paar keer vast gestaan.
Door SpeedyGJ
#27672
Die van de Davis loopt niet snel vast...maaaaaaaaar ook op de pier is de boel vast geslagen, en dat terwijl er wind stond. Probleem is nu dat de mist tegen het weerstation aan komt en dus helemaal vast laat zetten.
Vanmorgen er wel heen geweest om de boel los te maken, maar mag niks baten, dichte mist en lage temp zorgt ervoor dat de windmeter weer vast zit.
Door Mike
#27676
Gewoon laten voor wat het is, je maakt zo de boel kapot, dat is het niet waard, morgen overdag kans op dooi en dan draaid het weer vrolijk.
Door reitsma1960
#27687
Mike schrijft:
Gewoon laten voor wat het is, je maakt zo de boel kapot, dat is het niet waard, morgen overdag kans op dooi en dan draaid het weer vrolijk.


Mee eens. Bij mij ook weer opnieuw het windvaantje vast. Windcups draaien er vrolijk op los en dat vind ik belangrijker.
Met dit weer ga ik het dak niet op..........Dat laat ik aan sinterklaas over.

Oebel
Door SpeedyGJ
#27688
Zelfs de cupjes draaien niet ;) maar dat krijg je met behoorlijk wat mist en beetje wind, want ja daar waait het natuurlijk altijd ;) zelfs met 0.1km/h verplaatst de mist al :D
En voor nu lijkt het alleen nog maar dikker te worden. Morgen weer naar de pier, in vind het vooral belangrijk als de zonnecel vrij is en de antenne, want ik merk wel dat de rijp het bereik flink kan beïnvloeden.
Door teesee64
#27689
Hallo,

Misschien een heel dom idee, maar er zijn van die spuitbussen te koop met vochtverdrijver.

Dat is bedoeld om je (auto) bougie kabels mee in te spuiten.

Zou dit geschikt zijn om de anomometer mee in te spuiten zodat er geen vocht in kan komen en daarmee proberen te voorkomen dat hij vast vriest?

Of is dit een slecht idee?


Groet,
Theo
Door MarTan
#27691
Hoi,
Geen idee of het gaat werken. Lijkt mij hoe meer rommel je er op los laat, hoe meer problemen je er mee kan gaan krijgen.
Ik heb ooit ergens in de topic gelezen dat je een lampje erin kan maken om te ontdooien. Maar ja als je ook de temperatuur van de wind meet krijg je weer valse metingen. Dus het is het een of het ander.
Ik zie net dat die van mij ook vast is komen te staan. Veel mist gehad en wind stil. Vriezen en dan is het raak. Vast gevroren. Rustig wachten op de dooi.

Groet,
Martijn