Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door gensnet
#64993
Ik ben op zoek naar betaalbare software voor de WMR200. Dus géén gratis rotzooi waar bergen spam en reclame mee komen. Dat culumus doet erg vreemd met een maximum temperatuur van 53,1 ° C. en dat op de datum ver in de toekomst 21 juni 2016 om 19.58 uur en een hoogste en laagste mimimum van -999,00 °C.
Door ws vreewijk
#64995
Tja,Jan,

De vraag is ook vaak wat wil je dr allemaal mee.
Weatherdisplay heeft heel veel mogelijkheden,maar sommig worden dr gek van omdat er heeeeel veel inzit kost $70.00

Virtual weather station is wat rustiger ,heeft een berg mooie meters dus je zit niet aan een meter vast dus die kan je zelf kan bepalen in alle kleuren.
De grafieken kan je aangeven welk soort grafiek je wil enz en dr zit minder rommel in vws heb je in drie soorten van een uitgeklede tot voll version. tussen $35.00 en iets van $75.00 weet even niet precies de prijs

Dan qua uiterlijk wat minder fraai maar puur voor de metingen is er nog WS WIN
dit is ook redelijk ingewikkeld maar is wel op het proffesionele af opgezet,is Duits van oorsprong ca €35.00

Ik heb nog iets meer info zie pm ander word het zo.n lang verhaal.

gr Chris
Door Toulon7559
#64996
Behalve de lokale vertoning maken WeatherDisplay als WsWin ook allerlei lokale datafiles. Daarnaast hebben ze uitgebreide mogelijkheden voor upload van data.
Maar zoals in het voorgaande bericht aangegeven: het kost wel wat studie en proberen om dat werkend naar je hand te zetten.
;-) Kleine uitdaging voor de personal touch van je realisatie .....
Door jango
#65000
gensnet schrijft:
Ik ben op zoek naar betaalbare software voor de WMR200. Dus géén gratis rotzooi waar bergen spam en reclame mee komen. Dat culumus doet erg vreemd met een maximum temperatuur van 53,1 ° C. en dat op de datum ver in de toekomst 21 juni 2016 om 19.58 uur en een hoogste en laagste mimimum van -999,00 °C.


Liggen je hierboven genoemde problemen wel aan Cumulus?

Lijkt me eerder dat er iets fout gaat met de ontvangst van de data.
Als de ontvangst van data vanaf de sensoren naar het station goed is en de instellingen van de software goed zijn, zouden deze vreemde waardes niet voor kunnen komen.
Cumulus is goedkope en makkelijke software die een eenvoudige website maakt.

Maar hoe ingewikkeld wil je het hebben?
Zoals Chris al aangeeft , keuze genoeg.
Het probleem lijkt mij met andere software niet over.
Maar wat belet je om die ook te proberen.
Het gezegde "kost wat meer"geld niet altijd voor beter.

Zo heb ik al meerdere versie`s van Weatherdisplay geprobeerd goed draaiend te krijgen.
Echter tot op heden niet goed gelukt.
En dan gooi je het maar weer in de kast,om later weer te proberen.( ach een mens moet ook iets.)

Ik gebruik naar wens en zonder noemenswaardige problemen.

Weatherlink
WsWin (pcwetterstationen)
Cumulus.

Deze leveren allemaal mits goed ingesteld een realtime data bestand.
Wat van belang is voor wat je er mee gaat doen.

Succes,

Grtz, Jan
Door gensnet
#65003
Toulon7559 schrijft:
Behalve de lokale vertoning maken WeatherDisplay als WsWin ook allerlei lokale datafiles. Daarnaast hebben ze uitgebreide mogelijkheden voor upload van data.
Maar zoals in het voorgaande bericht aangegeven: het kost wel wat studie en proberen om dat werkend naar je hand te zetten.
;-) Kleine uitdaging voor de personal touch van je realisatie .....

> het kost wel wat studie en proberen om dat werkend naar je hand te zetten.

Dàt is het probleem niet, maar als een programma vreemd doet, schiet dat wat studie en proberen niet echt op.

WsWin kun je niet gebruiken met een WMR200. Dàt programma heb ik al voor een FTA Nexus NX pro en ik heb elk type weerstation geprobeerd en geen één werkt.

Ik zal eens kijken naar dat WeatherDisplay.

-= GensNet =-
Door gensnet
#65004
jango schrijft:
gensnet schrijft:
Ik ben op zoek naar betaalbare software voor de WMR200. Dus géén gratis rotzooi waar bergen spam en reclame mee komen. Dat culumus doet erg vreemd met een maximum temperatuur van 53,1 ° C. en dat op de datum ver in de toekomst 21 juni 2016 om 19.58 uur en een hoogste en laagste mimimum van -999,00 °C.

> Liggen je hierboven genoemde problemen wel aan Cumulus?

Volgens mij wel. Ik wis het programma incl. map. Wanneer ik het programma er weer geheel (vers) opnieuw opzet, krijg je waarden zoals boven aangegeven. Ik kan me niet voorstellen dat zulke waarden uit de WMR200 komen.

> Lijkt me eerder dat er iets fout gaat met de ontvangst van de data.

Data van 21 juni 2016 om 19.58 uur?

> Als de ontvangst van data vanaf de sensoren naar het station goed is

Die zijn goed.

> en de instellingen van de software goed zijn,

Instellingen zijn ook goed. Je kiest natuurlijk de WMR200 in de software en dan regel je de zaak fijner af.

> zouden deze vreemde waardes niet voor kunnen komen.

Zou je wel denken, maar je krijgt op één of andere manier die onjuiste waarden er ook niet meer uit. Die blijven in de overzichten staan.

> Cumulus is goedkope en makkelijke software die een eenvoudige website maakt.

> Maar hoe ingewikkeld wil je het hebben?

Ik wil gewoon eigen overzichten kunnen maken en als ik weer wat meer tijd heb, ze naar een eigen bladzijde toe te sturen en niet naar bladzijden die zich bezighouden met de weersvoorspelling. Het schijnt dat de meeste mensen dit naar zo'n bladzijde toe te sturen die zich met weersvoorspelling bezig houden.

> Zoals Chris al aangeeft , keuze genoeg.
> Het probleem lijkt mij met andere software niet over.
> Maar wat belet je om die ook te proberen.
> Het gezegde "kost wat meer"geld niet altijd voor beter.

> Zo heb ik al meerdere versie`s van Weatherdisplay geprobeerd goed
> draaiend te krijgen. Echter tot op heden niet goed gelukt.
> En dan gooi je het maar weer in de kast,om later weer te proberen.
> (ach een mens moet ook iets.)

> Ik gebruik naar wens en zonder noemenswaardige problemen.

> Weatherlink
> WsWin (pcwetterstationen) Dus niet te gebruiken; dàt programma heb ik al
> Cumulus.

> Deze leveren allemaal mits goed ingesteld een realtime data bestand.

Gewoon in eerste instantie eigen overzichten te maken en helemaal geen ingewikkelde dingen.

-= GensNet -=
Door T.J.
#65009
Misschien is meteobridge of meteohub iets voor jou.
De vreemde data komen echt van een fout in de data overdracht.
Heb dat zelf ook wel gehad en dan vooral bij een storing in de overdracht naar WU en PWS.
WMR200 is nu eenmaal gevoelig voor interferentie.

Gr. Tjeerd