Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door yisc
#66947
Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een WMR200(UV) en nadat deze eerst als test heeft gedraaid via mijn laptop (Windows 7) en een test-database binnen VWS 15.05, is deze uiteindelijk aangesloten op de pc die dient als server (draait nog op Windows XP).
Sindsdien treed één of meerdere keren per dag een soort van reset op.
VWS maakt dan nieuwe dagbestanden aan, waarbij de datum op 0/0/00 gezet wordt.
Uiteraard heel vervelend omdat gegevens dan verloren kunnen gaan.

Inmiddels heb ik powermanagement op de USB-poorten uitgeschakeld, maar dit heeft het probleem helaas niet kunnen verhelpen.
Op het console zie ik het lampje van het klokje branden, maar weet niet of dit er iets mee te maken heeft.
Datum en tijd staan verder correct ingesteld op zowel console als pc.
Iemand een idee wat er mis gaat en belangrijker nog, hoe het opgelost kan worden?
Door T.J.
#66949
Hallo.

Een paar dingen die je kunt proberen:
- De datalogger van console leegmaken, op klokscherm drukken totdat datalogger wordt weergegeven, MEM ingedrukt houden, Alle led iconen gaan een voor een uit de laatste knippert daarna is de logger leeg.
- Zet de loginterval eens op 15 minuten.
- Probeer eens een USB 2.0 hub tussen console en pc.

Succes Tjeerd.
Door yisc
#66953
T.J. schrijft:
Hallo.

Een paar dingen die je kunt proberen:
- De datalogger van console leegmaken, op klokscherm drukken totdat datalogger wordt weergegeven, MEM ingedrukt houden, Alle led iconen gaan een voor een uit de laatste knippert daarna is de logger leeg.
- Zet de loginterval eens op 15 minuten.
- Probeer eens een USB 2.0 hub tussen console en pc.

Succes Tjeerd.


Gisteravond oplossing 1 en 2 uitgevoerd.
So far so good, maar afwachten of het probleem ook helemaal verdwenen is, aangezien er laatst ook ruim 2 dagen niets mis ging en ineens was het probleem er weer.
Door yisc
#66962
Zojuist een USB hub tussen de pc en het console geplaatst, nu weer afwachten wat er gaat gebeuren.

Tja, Windows XP is oud, maar die server migreren heeft wat meer voeten in de aarde en voorheen hij staat te doen, is XP goed genoeg.
Door yisc
#66964
Dat was geen succes.
Binnen een uur kon de pc helemaal niet meer communiceren met het console.
Voorlopig besloten het console op een andere USB poort aan te sluiten, in de hoop dat dit helpt, zo niet dan weet ik het ook niet meer.