Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Eckie76
#9014
Zou idd mooi zijn, maar bij de modus "bestandsbewaking" ben je toch iets "beperkter", omdat pieksnelheden van wind, en andere zaken niet bijna-live zichtbaar worden in je programma. Je kan dus niet van seconde tot seconde zaken volgen en bent dan steeds afhankelijk van je opgeslagen pakketje vanuit je datalogger.
Als je daar genoegen mee neemt, dan is dat uiteraard geen enkel bezwaar.

Ws Win kan je altijd goed gebruiken als extraatje, ook al ga je er niet live mee op je pagina en heb je een ander programma als hoofdzaak.

Ik vraag mij trouwens af waarom er aan de ontwikkeling van WS Win niet veel lijkt te gebeuren op dit moment. Of Werner moet ons verrassen met iets super spectaculairs op korte termijn, nadat hij dit in stilzwijgen heeft ontwikkeld :)
Ik hoop dat er nog iets mee gebeurt:cheer:
Door tvg
#9015
Eckie76 schrijft:


Ik vraag mij trouwens af waarom er aan de ontwikkeling van WS Win niet veel lijkt te gebeuren op dit moment. Of Werner moet ons verrassen met iets super spectaculairs op korte termijn, nadat hij dit in stilzwijgen heeft ontwikkeld :)
Ik hoop dat er nog iets mee gebeurt:cheer:


Ik denk dat er wel wat in de maak is. Werner Neudeck werkt al met versie
"© 1999-2009 Werner Krenn / Mischa Thurnherr - Wetterstation Bedien- und Auswertesoftware - V2.94.0" en ook op de variabelen pagina wordt hiervan melding gemaakt B)

Groet
Theo
Door wsp
#9016
tvg schrijft:
Eckie76 schrijft:


Ik vraag mij trouwens af waarom er aan de ontwikkeling van WS Win niet veel lijkt te gebeuren op dit moment. Of Werner moet ons verrassen met iets super spectaculairs op korte termijn, nadat hij dit in stilzwijgen heeft ontwikkeld :)
Ik hoop dat er nog iets mee gebeurt:cheer:


Ik denk dat er wel wat in de maak is. Werner Neudeck werkt al met versie
"© 1999-2009 Werner Krenn / Mischa Thurnherr - Wetterstation Bedien- und Auswertesoftware - V2.94.0" en ook op de variabelen pagina wordt hiervan melding gemaakt B)

Groet
Theo


Dat klopt, maar daar zijn ze al heel lang mee bezig.
Maar loop tnog altijd goed, zou niet direkt weten wat er nog aan toegevoegd zou moeten worden, de belangrijkste functie's werken, de rest is spielerei ;-)
Door osjohn
#9017
Ik geef Eckie76 gelijk, al een jaar lang draaien ze al op 1 toonbare pagina current.html en zeker de livepagina met de meters draait van geen meter, het hakt en stoot de wijzers.En bij de currentpagina zijn de regeninstellingen voor een leek onmogelijk in te stellen. Wat ik ook zo klote vind van Wswin is:zet je hem op je werkcomputer komt hij telkens tervoorschijn tijdens het paginavernieuwen.
Van WD krijg je waar voor je geld, telkens krijg je update,s en zijn ze permanent het programma aan het verbeteren..
Kijk eens naar de WD-live wat een topproduct het is.

John van Os
Door Meteonoord
#9019
osjohn schrijft:
Ik geef Eckie76 gelijk, al een jaar lang draaien ze al op 1 toonbare pagina current.html en zeker de livepagina met de meters draait van geen meter, het hakt en stoot de wijzers.En bij de currentpagina zijn de regeninstellingen voor een leek onmogelijk in te stellen. Wat ik ook zo klote vind van Wswin is:zet je hem op je werkcomputer komt hij telkens tervoorschijn tijdens het paginavernieuwen.
Van WD krijg je waar voor je geld, telkens krijg je update,s en zijn ze permanent het programma aan het verbeteren..
Kijk eens naar de WD-live wat een topproduct het is.

John van Os


Hi John,

Als we WD gaan vergelijken met WsWin ben ik de tegenovergestelde mening toegedaan. Bij WD is iedere keer wat aangeplakt zodat het programma onoverzichtelijk wordt. Voor cijfer freaken zoals ik is WsWin een uitstekend programma maar WsWin heeft inderdaad tegen dat iedere keer die irritante pagina vernieuwingen laat zien.

Maar gelukkig hebben we op dit forum altijd wel weer die kennis ondersteuning om een eventueel probleem op te lossen. Gelukkig maar dat er keuze is anders reden we allemaal in dezelfde auto, hadden we dezelfde kleding aan etc. etc.

Ik hoop dat Werner inderdaad met een nieuwe versie komt waarbij die hinderlijke beeldscherm vernieuwingen achterwege blijven en ik hoop dat Brian zijn WD eens helemaal gaat herschrijven zodat het wat overzichtelijker wordt.

Maar ach ondanks alles we redden ons er mee.

Groet,

Bert J. van Bergen.
Door whozee
#9020
Kort vertaald zo instellen:
- Door actualisering van aktuel.gif ontstaat dat oppoppen.

Om dat te onderdrukken naar 1 x per uur, in WSWIN:
- Internet-aanpassingen-algemeen- V zetten bij niet actueel.gif en ook bij rechts daarvan actueel.gif 1h activeren

-Sturing-aanpassingen-overdrachtsopties- Heb hier Internetbestanden posten voor overdracht V ervoor en ook de 3 opties daaronder actief.

Bij mijn computer pot wswin 1x per uur nu op en kan gewoon met deze computer werken.
Door osjohn
#9021
Wat ik ook niet begrijp is: waarom die softwaremakers geen file in hun software bouwen zodat als er een leek een weerstation koopt de software ook met kleine instellingen draait.
Mensen zonder kennis van zaken zitten toch weken lang met de hand in de haren om hun weerstation op hun computer te zien draaien. ( ik wel !!! )
Je kan toch aan de vragen op het forum zien dat er moeilijkheden zijn bij de installatie van de software.
Als een mens iets koopt wil hij het resultaat zien, en niet weken moeten sukkelen om beeld te krijgen. ( werkent beeld )

John van Os
Door Weerstation Wijk
#9022
osjohn schrijft:
Wat ik ook niet begrijp is: waarom die softwaremakers geen file in hun software bouwen zodat als er een leek een weerstation koopt de software ook met kleine instellingen draait.
Mensen zonder kennis van zaken zitten toch weken lang met de hand in de haren om hun weerstation op hun computer te zien draaien. ( ik wel !!! )
Je kan toch aan de vragen op het forum zien dat er moeilijkheden zijn bij de installatie van de software.
Als een mens iets koopt wil hij het resultaat zien, en niet weken moeten sukkelen om beeld te krijgen. ( werkent beeld )

John van Os


Hoi John,

Als ik een file wil, ga ik wel in de spits met sneeuw de weg op :laugh: :laugh:

Nee, effe zonder dollen. Weet precies wat je bedoelt. Ik ben zelf al een paar dagen aan het kijken en zoeken wat ik kan doen met de clientraw.txt (zonder direct WD Live aan te moeten schaffen). En ben er nog steeds niet helemaal uit....

Ik draai al geruime tijd (> 1 jaar) met WD, maar begin nu eindelijk een beetje door te krijgen hoe e.e.a. in elkaar steekt en welke opties waar zitten in het pakket (en wat de logica hierachter is).
Door wsp
#9023
@Allemaal,

Ik denk dat beide prg's goede kanten hebben.
persoonlijk vindt ik wswin uitgebreider als je zelf de tijd neemt om er iets van te maken.
Dat is ook de reden geweest voor wswin.
Hoe het er grafiscvh uitziet, boeit mij niet, as je maar veel kunt doen met de data die je verzameld.
Ik gebruik daar no gniet veel van, omdat ik me de tij dniet ervoor neem.
je kunt uren door verbrengen met templates te maken naar jouw eigen zin.
Dat mis ik in andere prg's of niet gevonden omdat ik alleen wswin gebruik.
Ik begrijp dat het lastig is maar ook weer fijn van de hobby, zou toch niet leuk zijn als je alles in 10 minuten wist en het op internet stond of wat dan ook.

Dat op poppen is idd een nadeel als je alles op een pc draait. Om dit probleem uit de weg te gaan heb ik gewoon wswin op een apaartje pc en kleine prg's die ik niet hoef in te zien en gewoon op de achtergrond mee loopt. Op maarktplaats en zo krijg je hele fijne systemen voor alleen wswin en voor weinig geld, ook hier geldt weer eventjes zoeken.

Heb wel ergens wat gelezen dacht ik dat er probleempjes zijn met wswin zelf, dat leveranciers het normaal vinden om dit prg bij de hardware te zetten, zal nog eens gaan zoeken waar dat precies stond.

Ik blijf erbij, voo rmij niks anders dan wswin en er is ook een engelse help versie, ook dit heb ik al eens hier ergens op het forum gezet.

Daarbij wil ik nog eventjes kwijt, wswin is bedoeld voor een goed doel en geen eigen belangen voor Werner, dat kan ik van andere software niet zeggen, daarom zal mij keuze ook op wswin blijven, een amateur die de kosten besteed aan goede doelen en niet zijn eigen doel, lees maar eens wat er gebeurd met de opbrengst ervan.