Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door lli
#9532
Om maar met de deur in huis te vallen:

Ik had een redelijk goedkoop bureau weerstation van Oregon Scientific (BAR933HG)
Wat ik jammer vond is dat het ding maar 1 kanaal tegelijk kon tonen en dat er geen data gelogd kon worden. Dat leek me erg leuk.

Ik heb geen ambities om een weerstation op te starten, maar ik vind het wel interessant.

Toen zag ik op marktplaats een WMR928NX staan.
In de domme veronderstelling dat de 3 sensoren die ik had er wel op zouden werken, heb ik de WMR928NX gekocht. Ook met de gedachte dat ik dan voor de komende sinterklazen wel leuke cadeau's had om te vragen: regenmeter etc.
Thuis bleek dat twee van de sensoren die ik had daar niet door de WMR928nx ontvangen worden.

Internet afgestruind naar sensoren die wel zouden werken, maar niet te vinden. Dus ook voor de sinterklazen een lastige taak.

Zie ik iets over het hoofd of heb ik een miskoop gedaan?

Graag jullie reactie en of advies...
Door forsurh
#9538
Zelf heb ik de wmr-200, de opvolger van de wmr-928. Volgens diverse testen die ik gelezen heb is het een erg stabiel station en zijn de draadloze signalen net iets sterker als van de wmr-200.

Wat betreft The Weathershop: Zeer goede ervaring mee. Diverse spullen van m'n weerstation komen bij hun weg. Levertijd ca 3 werkdagen!

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door lli
#9541
Dank voor de reacties. Die weathershop had ik nog niet gevonden (wat iets zegt over mijn zoekcapaciteiten ben ik bang).

Bestaat er ook een lijst met welke sensoren compatibel zijn met welke oregon scientific stations (en met name de 928nx natuurlijk)?

Zouden de sensoren van de WMRS-200 ook op de 928nx ontvangen kunnen worden? Ik zal de weathershop eens mailen met deze vraag...
Door forsurh
#9552
Nee,

De sensoren van de wmr-200 werken niet met de wmr-928 en omgekeerd.

Je bij de 928 wel een repeater krijgen (afstand extentie) en een verwarmde regenmeter. Dit kan niet bij de wmr-200. Redelijk luxe dus...

Oook niet onbelangrijk: Elke sensor werkt met een eigen zonnecel. Ook de regenmeter. Let wel op de vergrote zonnecel voor de windmeter. (Latere versie)

Groeten,
Wisse
Door lli
#9554
He Wisse,
bednakt voor al je reacties.

De reden dat ik dacht dat WMRS-200 sensoren konden werken was
dit bericht

Maar goed. Ik denk dat ik toch maar stuk voor stuk de sensoren ga bestellen. Hoewel ik een beetje bang ben dat als ik halverwege ben, ze niet meer geleverd worden...