Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door WeerstationGraveNL
#10332
Goedemorgen, sinds 2 weken ben ik in het bezit van een OS WMR200 met UV-sensor. Omdat ik geen verbinding kreeg met de temperatuur/hygro sensor, heb ik deze "in het zicht" moeten zetten; deze moest dus afgekoppeld worden van het zonnepaneel.

Dat betekent dat er intensief gebruik wordt gemaakt van de batterijen van die temp/hygro sensor.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen waar ik op moet rekenen qua vervanging van de batterijen? Hoe lang gaan ze mee?

Ik heb inmiddels een extra zonnepaneel besteld, maar deze schijnt niet (of niet gemakkelijk) leverbaar te zijn.
Door WeerstationGraveNL
#10338
Aha, dat is goed nieuws!
Welke batterijen gebruik jij voor jouw sensors?

Ik heb op aanraden van diverse fora niet de bijgeleverde batterijen gebruikt, maar dure Duracell Procell.
Door jansmit
#10343
WeerstationGraveNL schrijft:
Goedemorgen, sinds 2 weken ben ik in het bezit van een OS WMR200 met UV-sensor. Omdat ik geen verbinding kreeg met de temperatuur/hygro sensor, heb ik deze "in het zicht" moeten zetten; deze moest dus afgekoppeld worden van het zonnepaneel.

Dat betekent dat er intensief gebruik wordt gemaakt van de batterijen van die temp/hygro sensor.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen waar ik op moet rekenen qua vervanging van de batterijen? Hoe lang gaan ze mee?

Ik heb inmiddels een extra zonnepaneel besteld, maar deze schijnt niet (of niet gemakkelijk) leverbaar te zijn.


Ook losgekoppeld temp/hum sensor draait al 18 maanden op de batterijen.
Regen meter vorige week gewisseld.
mvg
Jan Smit
Door WeerstationGraveNL
#10346
Dat klinkt hoopvol Jan!
Overigens lijkt het er op dat er niet altijd dezelfde batterijen worden meegeleverd. Ik had er een set Maxell batterijen bij.

Bedankt voor de reacties!
Ik ben gerustgesteld en weet dat ik niet iedere maand het dak op hoef :)
Door wthus
#13644
Batterijen gaan bijna een jaar mee. Kan wel raadzaam zijn om ze voor de winter even te vervangen. Dan hebben ze wat meer last van koude en zakt het signaal misschien wat sneller weg. Deed er altijd Duracell batterijen in, die zijn goed.