Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door WeerstationGraveNL
#10440
Mijn windmeter zit hemelsbreed op nog geen 7 meter afstand van de console. Anderhalve week geleden gaf de wind ineens een flatliner.
Dat hield in dat de handel weer naar beneden moest.
Open schroeven, resetten, zoeken met console, gevonden, handel weer op de originele plaats. Gaat het anderhalve week goed en zojuist wederom een flatliner :angry:

De console afgesloten, gereset en vervolgens vindt hij de wind weer, echter deze zit vast op 2,9 km/u en ri. west. Morgen de voornoemde handelingen maar weer eens uitvoeren.

Wie heeft dit ook al meegemaakt en weet waar dit aan kan liggen of wat ik er tegen kan ondernemen?
Door WeerstationGraveNL
#10479
Heb de anemometer weer een kickstart gegeven en nu ziet de console hem weer. De vraag is echter; voor hoe lang?

Op de bijgaande afbeelding kun je zien dat de verbinding tussen console en anemometer omstreeks 22.00 uur verloren ging.

Ter verduidelijking van de situatie:
De console staat ongeveer 2 meter vanaf het raam. Dan krijg je een balkon en daaraan heb ik een mast bevestigd met geheel bovenin de windmeting.
Hemelsbreed inderdaad 7 meter, maar er zit een raam en het plafond/dak van het balkon tussen. Schijnbaar toch te ver !?

Heeft iemand anders hier ook problemen mee?
En bestaat er eventueel een manier om het signaal te versterken?

/edit:
PS: rond genoemde tijd was er onweer in de buurt. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? En ik las ergens dat het helemaal niet verkeerd was om de stroomvoorziening van de console te voorzien van zo'n magneetkern. Iemand hier ervaring mee?
Bijlagen
curr24hourgraph.gif
curr24hourgraph.gif (20.48 KiB) 1614 keer bekeken