Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#23804
Overijse schrijft:
Ook lijkt de Thermo Hygro sensor te zijn afgekeken van de La Crosse WS 3600.


Het is volledig de LaCrosse WS2800 maar dan met het TFA logo erop.

http://www.lacrossetechnology.fr/aff_produit.php?ref_produit=2442&rubrique=228&id_template=D1&lang=fr


Hallo Overijsse


Inderdaad ja.Dat verklaart dezelfde thermo hygro sensor dus al

Niet erg origineel dus :(

Als het al een kopie is dan heb je grote kans dat het ook dezelfde klachten geeft als de La Crosse Weerstations misschien.

Ik ben nu toch ook echt benieuwd of er hier mensen zijn met dit Weerstation en wat de ervaringen hier mee zijn.

Mvg,

Martijn
Door Overijse
#23805
Als het al een kopie is dan heb je grote kans dat het ook dezelfde klachten geeft als de La Crosse Weerstations misschien.


Draai hier nu al meer dan 1 jaar met een Lacrosse WS2350, enige klachten tot nog toe gehad zijn :
[ul][li]- Interferentie op 433MHz die ik gehad heb in het begin, daarna heb ik alles terug bekabeld en sindsdien geen problemen meer gehad.[/li]
[Li]-Bevriezing windrichting, maar daar hadden heel wat andere soorten ook mee te maken gehad afgelopen winter.[/li][/ul]
Wat zijn anders zo de klachten van Lacrosse, lees aan wat mag ik mij nog verwachten ??? Zo kan ik mij voorbereiden naar de toekomst toe.

Grtz
Kris
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#23808
Hallo Kris.

Ik doelde op het uitvallen en resetten van Display bij de Ws 3600 van La Crosse.

Een onjuiste regenmeting van de Typ's 2300 en 2350 KAN voorkomen, Ineens een abnormale waarde.

Dit kan voorkomen, Ik spreek uit ervaring,maar dat hoeft niet bij elk station zo te zijn natuurlijk.

Wat betreft bevriezing Anemometer, Daar had ik afgelopen Winter zowel bij de WS 3600 als de Davis VP 2 last van maar dat had bijna iedereen afgelopen strenge Winter.

Mvg,

Martijn
Door Overijse
#23809

Een onjuiste regenmeting van de Typ's 2300 en 2350 KAN voorkomen, Ineens een abnormale waarde.


Thx voor de info

Grtz
Kris
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#23810
Overijse schrijft:

Een onjuiste regenmeting van de Typ's 2300 en 2350 KAN voorkomen, Ineens een abnormale waarde.


Thx voor de info

Grtz
Kris


Prima Kris,

Mvg,

Martijn