Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door pdw112
#23933
Overijse schrijft:
PDW112 heeft hem, in de originele Lacrosse versie dan.


Ik heb nog eens gekeken en bij mij staat er TFA op het display dus heb ik die van TFA maar deze is exact het zelfde als die van Lacrosse.

Wel heb ik een verschil in de opslag van de regen data.
Zie: http://www.hetweeractueel.nl/forum/la-crosse-weerstations/21316-la-crosse-ws2800-verschil-in-data.

De solar sensoren zijn voor het opladen van de batterijen van de regenmeter en de windmeter.

Ik ben er tevreden mee maar hou er wel rekening mee dat de afstanden die genoemd worden niet gehaald worden.
Mijn thermosensor hangt nu op 7-8 meter van het display en nu gaat het goed maar als hij een meter verder hangt kan hij hem nog wel eens kwijt zijn en heb je geen buiten data.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#23972
Tja,

Voor het overbruggen van de grootste afstanden zonder storing, Dan is toch de Davis Vantage pro 2 aan te raden.

Toch veel klachten betreffende dit TFA Nexus station,ik zou hem niet kopen.

Mvg,

Martijn
Door pantarhei
#24002
Hallo Martijn,
De vraag van Danny (Danny83) betreft een TFA Primus jij praat over een TFA Nexus dat is niet hetzelfde station. Op het forum is nog maar weinig of geen ervaring te melden over dit weerstation. Dat heb ik zelf bemerkt toen ik hier op het forum mijn vragen gesteld heb.
Overigens is het natuurlijk zo dat er hier een vergelijk wordt gemaakt met een Davis Vantage Pro 2 weerstation. Hier is het verhaal prijs en kwaliteitverhouding niet uit het oog te verliezen. En elke nieuwe weer-enthousiast is er een ook zonder Davis VP 2. Ik heb Danny op zijn persoonlijke mail een en ander uitgelegd om hem eventueel een besluit te laten nemen.

Mvg. Ruud Megens WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Tja,

Voor het overbruggen van de grootste afstanden zonder storing, Dan is toch de Davis Vantage pro 2 aan te raden.

Toch veel klachten betreffende dit TFA Nexus station,ik zou hem niet kopen.

Mvg,

Martijn
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#24018
Hallo Martijn,
De vraag van Danny (Danny83) betreft een TFA Primus jij praat over een TFA Nexus dat is niet hetzelfde station.




Ik bedoelde hier uiteraard de TFA Primus,ik haalde de 2 even door de war,Dat kan gebeuren.

Mvg,

Martijn
Door pantarhei
#24021
Hallo Martijn,

Dus jij geeft de raad de TFA Primus niet aan te schaffen? Is dit uit ervaring ? Vertel er dan bij waarom je dit advies geeft,daar kan iemand iets mee.
Op het forum zijn best nogal wat vragen gesteld over de TFA Primus,ik heb gezien dat als er geantwoord werdt het meestal over de TFA Nexus ging dus werden de vragenstellers (beginners) hier niet wijzer van
Ik ben zelf ruim een maand in het bezit van een TFA Primus weerstation en ik ben tevreden zeker betreft de onvangst. Ik heb dit via een antwoord op een persoonlijke mail van Danny83 hem over een en ander uitleg gegeven. Volgens mij zijn we op dit forum toch echte "weer"liefhebbers en moet het voldoening geven iemand over de streep te halen met het iets uitgebreider beantwoorden als "Ik zou de aanschaf afraden" punt!

Mvg. en veel weerplezier,

Ruud
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#24022
pantarhei schrijft:
Hallo Martijn,

Dus jij geeft de raad de TFA Primus niet aan te schaffen? Is dit uit ervaring ? Vertel er dan bij waarom je dit advies geeft,daar kan iemand iets mee.


Volgens mij zijn we op dit forum toch echte "weer"liefhebbers en moet het voldoening geven iemand over de streep te halen met het iets uitgebreider beantwoorden als punt!

Mvg. en veel weerplezier,

Ruud


Hallo Ruud,


Ten eerste geef ik inderdaad de raad dat ik hem niet zo kopen

Daarmee bedoel ik dat als ik nieuw was hier en op zoek was naar een Weerstation dat ik hem niet zo kopen nee, na de negatieve reviews.

Ten tweede ben ik al jaren in bezit van een Davis Vantage Pro 2

Ten derde:Waar staat de zin van mij die jij noemt:"Ik zou de aanschaf afraden" punt!

Ten vierde: laten we het hier gezellig houden op dit Forum.en elkaar niet persoonlijk gaan aanvallen.

Mvg,

Martijn
Door pantarhei
#24025
Hallo Martijn,

Het is zeer zeker niet de bedoeling iemand persoonlijk aan te vallen en dus ook hier niet. En het gezellig houden ben ik ook helemaal met je eens.
Ik bedoelde hier alleen maar dat iemand op zijn vragen een genuanceerd antwoord te geven,iets over bijv. een weerstation en hier het een en ander uit eigen ervaring uit te wisselen/uit te leggen.
Overigens bij jou staat er "ik zou hem niet kopen" en ik schreef aanschaffen en dat gene waar een zin mee eindigt een punt.
Verder meen ik dat het hier toch niet direct toe doet wat je voor merk weerstation gebruikt? Waarbij ik natuurlijk wel uit mijn informatie weet dat jou weerstation de eredivisie in weer-liefhebbersland is.
Dus lees aub zoals ik het bedoeld heb en wel positief.

Martijn ik groet je en wens je veel WEER-plezier toe.

Ruud
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#24026
Helemaal duidelijk Ruud,

Het gaat er zeker ook niet om welk Weerstation je wel of niet moet hebben, Maar het is wel interessant om de voor en nadelen op een rijtje te zetten.

Om verder niet te veel Off Topic te raken laat ik nu het woord weer aan onze mede forumleden over dit Weerstation.

Mvg,

Martijn