Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door schilper
#3354
Staat het weerstation bij/naast de PC? Het klinkt misschien vreemd maar het wel of niet daar aanwezig zijn kan wel degelijk invloed hebben op de ontvangst. Ik gebruik bv een draadloze webcam, de cam staat op de bovenverdieping, de ontvanger in de huiskamer in de buurt van de PC. Als ik
nu op een bepaalde plaats in de kamer ga staan stoort het beeld.
Daar komt nog bij dat ook het verticaal opstellen van de antenne ook niet altijd opgaat. De antenne van mijn ontvanger geeft bv het beste resultaat als hij onder een hoek van 45 graden staat, vraag me niet waarom dit zo is.
Door jorissynaeve
#3356
Dan zou ik verwachten dat er meer storing is als ik aan de pc zit niet? Het tegendeel is meestal was. De meeste tijd dat hij uitvalt is als ik net niet in de buurt ben.
Moet nu wel toegeven dat het weerstation geen meter van mijn pc staat. Zal hem misschien beter verplaatsen, maar dat verklaart het bovenste nog niet e? Ofwel "absorbeer" ikzelf de stoorsignalen? :p
Door schilper
#3358
Dat is niet eens zo'n vreemde optie. Als de te ontvangen signalen niet al te sterk zijn kan de minste verandering van buitenaf al invloed hebben. Of dit inderdaad de "oorzaak" is is uit te proberen door de ontvanger tijdelijk af te schermen vanuit de richting waar jij normaal zit.
Pak een rol aluminium folie rol een stuk af en zet die verticaal tussen de positie waar je normaal zit en de ontvanger. Scherm daarmee alle signalen die vanuit die richting komen af. Baat het niet het schaad ook niet en sluit je weer een mogelijkheid uit.
Door jorissynaeve
#3359
Als de storing nu van de USB kabel komt, wat als je dan aluminiumfolie er rond wikkelt? Dan kan dat toch ook geen storing meer geven aan het signaal tussen zender en ontvanger?
Kzal het morgen eens uittesten :)
Door jorissynaeve
#3366
Enkel draadloos internet (wat wel misschien de grootste boosdoener kan zijn). Voor de rest gebruik ik een laptop met dus vast toetsenbord en de muis is ook via een kabeltje :)
Kheb ook de indruk dat het weerstation periodes heeft dat hij moeilijk doet en dan enkele dagen/weken goed functioneert.
Door Luc
#3367
jorissynaeve schrijft:
Kheb ook de indruk dat het weerstation periodes heeft dat hij moeilijk doet en dan enkele dagen/weken goed functioneert.


Kan het met de luchtvochtigheid te maken hebben? Radiogolven reiken verder (of minder ver) bij droge lucht. (ik weet even niet meer of het verder is of juist niet.) Hetzelfde merk je ook met radio zenders. Zo kan ik soms wel Radio 538 ontvangen, maar vaak ook niet.
Door theo
#3412
Ik heb de TFA nexus nu ruim 4 maanden en ik heb eigenlijk sinds 2 weken pas problemen met het uitvallen van de sensoren.
Na wat nadenken kwam ik erachter dat ik 2 weken geleden een nieuwe USB kaart in de pc gestoken heb om USB2 te krijgen. Daarvoor had ik alleen USB1.
Zou dat de reden kunnen zijn? Ik heb hem nu weer terug in de oude USB1 gestoken en ben beniewd of hij de komende tijd nog uitvalt.
Door jorissynaeve
#3417
zou wel raar zijn als het weerstation niet compatibel is met USB2 :)

Nog een raar ding ontdekt: als het buiten koud en relatief droog is, kan er statische elektriciteit ontstaan bij bv uitdoen van een trui. Nu, bij die handeling in de buurt van het weerstation (2m), valt de barometer enkele seconden uit. Ook wordt er dan in die 10 minuten geen gegevens opgeslaan.