Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weermaarssen
#18151
Hallo Amateurs

Eienlijk is het helemaal niet zo moeilijk. Onze bekendste indiaan Hiawatha schoot al met pijlen toen het weer nog uitgevonden moest worden. Hij schoot de pijl met de punt naar de richting waar hij moest wezen. Als de punt van de pijl een andere kant had opgewezen dan hadden we maar heel even indianen gehad.

Samengevat punt van de pijl geeft het doel aan.

Langs deze weg wens ik nu alvast iedereen een fijn, gezond en gelukkig 2010 toe.

Groet,

Louis
Door mavlo77
#18171
Tenzij er een soort cirkel met een schaalverdeling omheen zit, waarbij een wijzer echt de windrichting aangeeft.
Door Willie
#18174
Aller eerst allemaaleen goed jaar wisseling en een voorspoedig 2010.

Waar staat de windvaan naar toe: nu bij mijn zal hij voorlopig op 45 graden NO blijven want hij is vannacht vast gevroren ijs regen gehad om ongeveer 2.30 uur.TFA Nexus en irox en cresta probleem!

Dus is het nu om het even bij me, welke kant het pijltje op moet NO.:blush:
Staat te hoog om even op te lossen.Kap van draai-mechanisme had ook groter moeten zijn dan had hij niet vast kunnen gaan zitten door te bevriezen.
Door petergroeneveld
#18179
mavlo77 schrijft:
Tenzij er een soort cirkel met een schaalverdeling omheen zit, waarbij een wijzer echt de windrichting aangeeft.


Inderdaad Mark zo heb ik het nu dus ook gemaakt, de windvaan staat in de goede richting en de tekst staat er nog onder ook. Dus denk ik dat het voor iedereen zo duidelijk is. Laat het voorlopig maar zo tenzij .......



@ Mods, sorry het onderwerp staat in de verkeerde categorie.

Iedereen ook bedankt voor het meedenken en de leuke antwoorden.

@ Louis, zal me toch moeten verdedigen. :laugh:
@ John, dan weet je ook gelijk wat de gevoelstemperatuur is. :laugh:

@ Allen, langs deze weg een fijne jaarwisseling en vooral een gezond 2010 gewenst.

Ga nu wat feesten tot in 2010 maar weer,

Peter.
Bijlagen
windrichting2.JPG
windrichting2.JPG (13.17 KiB) 2027 keer bekeken
Door weermaarssen
#18189
petergroeneveld schrijft:
mavlo77 schrijft:
Tenzij er een soort cirkel met een schaalverdeling omheen zit, waarbij een wijzer echt de windrichting aangeeft.


Inderdaad Mark zo heb ik het nu dus ook gemaakt, de windvaan staat in de goede richting en de tekst staat er nog onder ook. Dus denk ik dat het voor iedereen zo duidelijk is. Laat het voorlopig maar zo tenzij .......



@ Mods, sorry het onderwerp staat in de verkeerde categorie.

Iedereen ook bedankt voor het meedenken en de leuke antwoorden.

@ Louis, zal me toch moeten verdedigen. :laugh:
@ John, dan weet je ook gelijk wat de gevoelstemperatuur is. :laugh:

@ Allen, langs deze weg een fijne jaarwisseling en vooral een gezond 2010 gewenst.

Ga nu wat feesten tot in 2010 maar weer,

Peter.


Sorry Peter

Je hebt gelijk als er een cirkel omzit.

Ik zal een extra vuurPIJL afsteken.:lol:

Fijne tijd nog. Vanavond, morgen en alle "peildagen" daarna.

Groet,

Louis