Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door xander
#19638
hoi ik ben nog niet zolang lid en ben sinds deze week in het bezit van een tfa nexus de 2009 uitvoering. (werkt tot heden helemaal perfect ook via de usb via de pc).

Maar ik had een vraagje hoe kan ik mijn gegevens uploaden naar mijn site.

heb ik daar nog een andere programma voor nodig of werkt dit ook met de sinus & nexus v1.3

alvast bedankt voor de reactie.

groet Xander
Door jorissynaeve
#19640
Dit werkt niet via de huidige meegeleverde software.
Hiervoor heb je meteohub/Weather Display of WsWin nodig.
Door xander
#19739
oke bedankt voor je snelle reactie heb de software ondertussen aangeschaft.


nu ik toch bezig ben mijn luchtvochtigheid klopt niet helemaal met de weerstation.

de luchtvochtigheid is bij mij in de buurt: 93% terwijl hij bij mij op 85% blijft.

wat ik al gedaan heb - de buitensensor al verplaatst van plek, hij zit al in een Radiation Shield 1,5 meter van de grond.

(hij hangt boven de tegels omdat ik geen gras heb in de tuin)

ik gebruik de TFA-320 3 kan. sensor of zou het aan de sensor kunnen liggen?
Door jorissynaeve
#19740
Mijn sensor haalt nooit meer dan 93%. Weet niet echt de reden maar bij mij ligt het waarschijnlijk aan het feit dat dit vnml een stadsweerstation is en geen gras onder de meetplaats ligt.
Door WSWijk
#19741
Je zegt "ik heb de software ondertussen aangeschaft". Welke software?
WeatherDisplay, WSWin ?

In het geval van WeatherDisplay:
Als het je erg stoort en je zit altijd een bepaald (gelijk blijvend) percentage onder de luchtvochtigheid in de buurt (maar dat weet je pas na een langere periode meten), dan kan je in Weather Display een automatisch een correctie op de meetwaarde invoeren. Het is even zoeken, maar het is aan te passen (zoals zoveel in WD :-) )

Suc6

Theo
Door MarTan
#19750
Hoi Xander,

Er zijn verschillende manieren om je eigen site te updaten.
Zelf heb ik mijn server thuis draaien. Daardoor hoef ik niet te updaten naar het internet. Als je deze bij een provider hebt (ergens in het land) zal je niet korter dan 5 minuten moeten updaten. Het kan wel maar dan ben je alleen bezig om je eigen internet lijn vol te zetten. Ook licht het eraan wat je allemaal wilt update, Zelf heb ik WSWin draaien en dat is aansluiten, klik, instellen en werken. Ook in deze software kan je de sensors bijstellen.
p.s. De hoogste waarde dit jaar is bij mij 97% geweest.
suc6
Door xander
#19754
sorry vergeten te zeggen welke software ik had aangeschaft.

heb weatherdisplay aangeschaft.

heb het nog niet geprobeerd maar deze weekend zou ik het eens gaan proberen.

de lcuhtvochtigheid komt nu beter in de buurt van de weerstation hier in de buurt.

zit hier nu op 92% en de weerstation hier in de buurt zit op 94% dus een kleine afwijking nu nog.



alleen zit nog een beetje te klooien met de barometer loopt niet helemaal zoals het hoort heb hem al aangepast via de sea leven en via de nap. Maar mag nog niet helemaal baten.

soms loopt die synchroon of een hele kleine afwijking met hier in de buurt nu op dit moment 1014.6 en de mijne op 1014.0

maar na +- 12 uur krijg ik weer hele andere waarden soms van 4hpa te hoog of te laag. Maar dit moet denk ik ook wel via weatherdisplay op te lossen zijn.


en wou jullie tot nu toe alvast bedanken hoe jullie mij helpen B)
Door JPC
#19755
De Nexus barometer maakt helaas af en toe rare sprongetjes.
Zul je mee moeten leren leven.
Maar dat blijft meestal binnen de 1 hPa.
Een paar keer per maand zijn ze wat groter.
Door JPC
#19756
Controleren van de luchtdruk t.o.v. een nabij gelegen station kun je beter doen als het niet zo waait. Anders zijn de luchtdruk verschillen te groot voor een nauwkeurige ijking. Ik kijk b.v naar Schiphol EN De Bild. Als die (bijna) gelijk zijn en het waait (bijna) niet dan zal het wel kloppen.
Door xander
#20300
sorry voor de late reactie.

maar wou even weten dat alles nu naar behoren werkt met de weerstation hier in de buurt.

behalve de barometer niet maar daar kan ik op dit moment mee leren leven (verschil van 1 hpa) ;)

ook zou ik binnenkort mijn customtext doorgeven om toegevoegd te kunnen worden aan deze site. ;)