Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weatherservice
#23813
Beste mensen,

Sinds 2009 draai ik een succesvolle website en nu wil ik die uitrusten met een weerstation dat de waarden naar de website kan overzetten. Daarom heb ik even gezocht en ben ik hier op gebotst.

PRO-X2 USB Weerstation

http://www.weerstationkopen.nl/pro-x2-u ... ts_id/1676

Heeft dit toestel nog een datalogger nodig om alles naar de website te zetten of kan er iets beter?

Alvast bedankt,

www.weatherservice.be
Door wslangerak
#23814
Er is geen datalogger nodig:

Large memory, opslag van 3300 weerdata, ongeveer 12 dagen bij een intervaltijd (instelbaar) van 5 minuten


De Irox/TFA e.d. zijn redelijke apparaten, niet meer dan dat. Ze hebben nogal eens last van slechte ontvangst van de sensoren. Volgens mij werkt dit station nog altijd in de storingsgevoelige 400 MHz-band ipv in de 800 MHz.
De barometer maakt wel eens rare sprongen.

Gr,
Door wslangerak
#23820
Het is puur afhankelijk van je budget. Voor deze prijs is het een redelijk station. Ik gebruik zelf nu ruim drie jaar de voorloper, de TFA Nexus Pro2 USB, in combinatie met Weather-Display draait het 24/7.
Door JPC
#23832
Gebruik de TFA Nexus PRO nu ruim 2 jaar 24/7.
Sensor kontakt kan inderdaad een probleem zijn. Dat was bij mij in het begin ook een probleem (wind meter). Maar kan je de juiste lokatie vinden voor de hoofdunit (en voor de winter de juiste batteryen) dan werkt het goed. Kanaal 1 voor de temp/hum sensor kan al in gebruik zijn, omdat veel cresta stations met dezelfde temp/hum sensor werken, maar er zijn 5 kanalen beschikbaar. De barometer maakt inderdaad soms rare sprongetjes (maar heeft wel een resolutie van 0.1 hPa). De windmeter is ok. De temperatuur/vocht sensor moet je, als je het goed doet, zelf in een hut zetten (zit er niet bij), maar dat geldt voor alle goedkope stations. De regenmeter heeft een resolutie van 0.7 mm, dat zou beter kunnen.
Maar over de LaCross stations lees je ook problemen. Heb ik geen ervaring mee.
De wat duurdere Oregon wrm200 zou betrouwbaar zijn. Maar de regenmeter heeft een resolutie van maar 1 mm, en de barometer maar 1 hPa. Verder heb je natuurlijk de Davis stations, Maar die zijn wel fors duurder.
Door weatherservice
#23836
Heel erg bedankt voor de snelle en duidelijke informatie! Dus misschien dan toch geen Davis Vantage Pro kopen en gewoon deze + weatherdisplay?