Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
#28995
misschien een beetje laat en off-topic.
Maar ik heb ook een Nexus gekocht maar ik heb nog al wat afwijkingen in de verschillende temperatuur meters , van windmeter , buitentemperatuur meter en van het basisstation.

Ik heb ze in eerste instantie in huis naast elkaar gezet en de verschillen waren redelijk afwijkend van elkaar.
Is dit bij te stellen (ijken op 1 of andere manier) of moet ik dit voor lief nemen?
#28997
Wat waren de verschillen. Heb je enig idee welke van de temperaturen dan wel klopte?
In de windmeter zit een temperatuur meter, in het console en in de temp/hum sensor.
Je moet ze dicht bij elkaar zetten, en er moet ook enige lucht circulatie zijn om te zorgen dat er overal dezelfde temperatuur heerst. Ook duurt het wel even voor ze dan aan elkaar gelijk zijn. Gedurende die tijd mag de temperatuur natuurlijk niet variëren. Die van het console kan je denk ik het mist vertrouwen, omdat daar allerlei elektronica omheen zit die mogelijk voor enige opwarming kan zorgen. Die van de windmeter is nogal afgesloten. Ze reageren daarom allen anders op veranderingen. Ik heb ze nooit met elkaar vergeleken.
Wel heb ik 3 temp/hum sensors (cresta/nexus/huger) in geconditioneerde ruimte vergeleken tegen een betere. Bij 23 graden waren ze alle 3 binnen 0.1 graden gelijk aan de beter. Dat zegt natuurlijk niets over andere temperaturen. Maar dat gaf mij wel enig vertrouwen in de temp/hum sensors. Of ik heb ontzettend geluk gehad.
#28998
Ik moet straks toch de windmeter op een andere plek gaan hangen , dan leg ik ze gedurende een paar uur naast elkaar ik huis.

Te console temperatuur was opvallend genoeg gelijk aan de ouderwetse kwikthermometer in huis.
Ik ga er maar gemakshalve van uit dat deze temperatuur klopt.

Ik meld de verschillende waarden later wel in deze topic.
Door hanszzz
#29193
omdat het andere topic op slot zit

EDIT MOD: Topic blijft open mits de berichten over het onderwerp gaan.

ik heb onlangs ook een tfa nexus aangeschaft en had ook problemen met de censors die uitvielen als je de usb kabel erop aansluit

nu heb ik het volgende gedaan ik heb de pc aan een met randgeaarde stopcontact geplaatst en de usb kabel vervangen door een goed afgeschermde kabel

tot op heden helemaal geen probleem meer met het toestel en sensors waar die ook staat

ik hoop dat andere gebruikers die wel last hebben hier iets aan hebben om zo een goed werkende station te krijgen

grt hans