Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
#4271
Collega-weeramateurs,

Ik zou via deze weg graag eens willen inventariseren wie problemen heeft met de ontvangst van de Temp/Hum zender van de TFA Nexus.

Ik weet uiteraard dat er verschillende mensen zijn met het zeer irritante probleem van het wegvallen van de verbinding en ik zou eens willen kijken of we daar gezamenlijk een of andere oplossing voor kunnen vinden.
Alles is al zowat geprobeerd, zoals verse batterijen, ontstoorfilters in de USB-kabel enzovoort.

Maar ik ben van mening dat het ding gewoon moet blijven functioneren zonder al die ellende. We hebben dan wel geen 600 Euro betaald, maar we hebben hem ook niet voor niks bij een pakkie boter gekregen.

En het is gewoon heel jammer van dit euvel, want verder is het een prima apparaat naar mijn idee.

Graag jullie reactie nog een keer in dit topic, dan kunnen we de krachten misschien bundelen om wat te bereiken bij deze of gene!

Alvast bedankt!
Groeten,
Kees.
#4277
Jah, er is al enorm veel geprobeerd (in vorige topics hier op dit forum en op verscheidenen andere forums) maar er is nooit een echte oplossing gevonden.
De enigste echte oplossing is om het station niet constant aan de USB te verbinden, maar dan heb je geen live-data natuurlijk he.
Het station is niet volledig bedoeld om gegevens live online te zetten. Waarschijnlijk ook daardoor dat de bijgegeven software geen functie daarvoor heeft.

Echter is het geen probleem dat zich constant voordoet. Ikzelf heb dit probleem soms een maand, waarna ik er 2 maand plots geen last meer van heb. Deze winter veel uitval gehad, maar nu nog niets van last.
Zou het aan de winter en koudere temperaturen liggen? Ik vermoed van niet want dit probleem heb ik soms ook tijdens de zomermaanden.
#4297
Had zelf ook ontzettende problemen met uitvallen van wind en uv meter nu heb ik een antenne op aangesloten en de binnenantenne eruit gehaald en probleem is bij mij nu verholpen is niet professioneel gedaan. Maar werkt goed nu.

als er belangstelling ervoor is wil ik er wel een foto van maken groeten william
#4301
Ik heb vrijwel uitsluitend ontvangstproblemen gehad en heb nu zelfs besloten het ding helemaal niet meer te gebruiken.

Mijn recensie over de TFA kan je beter naar de prullenbak verwijzen, want ik ben enorm teleurgesteld over dit station.

Ik probeer er ook niks meer aan te doen, want als een apparaat niet goed werkt bij mij, vertrouw ik er niet meer in.

De afwijkingen (ALS ik al eens keer wat mocht ontvangen) waren zo groot, dat ik het niet meer serieus neem.
#4490
Ik heb het toestel nu gedurende 5 maanden en heb nog geen noemenswaardige problemen gehad en het toestel is 24/7 aangesloten op de laptop via de USB-poort. Dus hopen dat het blijft goed gaan en niet hopen op wat ik hier allemaal hoor want het toestel was toch duur genoeg.
#4495
Tip, verzet het station niet :)
Het toestel is inderdaad tussen de 150&200 euro en dan verwacht je dat het kwaliteit is natuurlijk. Echter zijn het meettoestellen en meestal zijn die over het algemeen niet goedkoop als ze accuraat zijn.
Ik vind de Nexus redelijk accuraat (op uitzondering van de vochtigheidssensor) en dus eigenlijk zeker niet prijzig voor die kwaliteit. Het uitvallen van het toestel kan je de makers niet kwalijk nemen: het toestel is in principe niet gemaakt op 24/7 aan een computer te hangen. Daardoor ondersteund de software ook geen upload ea.
#4496
Oké ik zal eraan denken het toestel niet te verzetten.
De vochtigheidssensor werkt perfect bij mij want de gegevens kloppen helemaal met de dichtsbijzijnde weerstations. Alleen mijn temperatuur verschilt soms want 's morgens en 's avonds komt dan zon even op mijn sensor te staan en heb hem nu in een vogelnest geplaatst maar dat helpt nog niet echt. Ben nog aan het kijken om dit te verhelpen
#4508
En nu maar hopen dat er geen koortsige vogeltjes in het nest komen.... ;)

Overigens heb ik qua metingen ook niet zo bar veel afwijkingen. Ik zit hier vlak bij de KNMI-meetmast van Cabauw (zo'n drie kilometer as the crow flies) dus ik kan goed vergelijken en behalve de temperatuur (te beschut hier) valt het best mee.