Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door dualfoot
#30101
Hallo,

Ik ben in het bezit van een TFA Nexus. Het heeft hier de afgelopen dagen flink geregend en toen kwam ik erachter dat mijn regenmeter niet meer correct werkt (in vergelijking met plastic). Dus ik heb hem vandaag even van het dak afgehaald en toen zag ik dat er blaadjes in zaten. Dus ik heb die blaadjes eruit gehaald en ik heb hem ook even opengemaakt via de 2 draai stukjes. Ik heb hem hierna gewoon weer in elkaar gezet alleen nu wil hij niet meer werken. Moet ik hem op een special manier weer in elkaar zetten?

Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
Door andre
#30104
wel even kijken of de batterijen wel vol zitten,en er is maar een manier om het goed in elkaar te zetten,er zijn wel 2 mogelijkheden een lange kant en een korte kant wel even op letten dat het magneetje aan de goede kant zit
Door JPC
#30106
Als je hem goed in elkaar hebt gezet.
Pijltje omlaag indrukken. Dan zoekt hij weer alle sensors.
Door dualfoot
#30112
Hij kan er maar op 1 manier in dus dat zit zeker goed. Ik heb er ook nieuwe batterijen in gedaan en ik heb hem nu net laten zoeken. Daarna heb ik er even wat water doorheen gedaan maar nog geen resultaat. Om de hoeveel minuten update hij het op de console?
Door hanszzz
#30115
thermo om de 47 sec
windmeter om de 33 sec
regenmeter om de 183 sec

grt hans
Door dualfoot
#30116
JPC schrijft:
Als je hem goed in elkaar hebt gezet.
Pijltje omlaag indrukken. Dan zoekt hij weer alle sensors.

Bedankt, hij werkt nu weer als een zonnetje. Volgens mij doet hij het weer door die sensors opnieuw te zoeken.

Bedankt allemaal voor jullie hulp
Door travelrudy
#30118
Ik heb net ook een Nexus aangekocht en hem vandaag in gebruik genomen.
De temperatuursensor werkt prima, de windmeter heb ik nog niet geïnstalleerd wegens te slecht weer, maar de regenmeter krijg ik niet aan de praat.

De batterijen zijn ok, en ik heb het basisstation nog eens gereset, maar hij blijft gewoon streepjes geven op de display bij Rain.

Heeft iemand enige suggestie ?
Ik heb er al een beetje water door laten lopen.
Door dualfoot
#30126
travelrudy schrijft:
Ik heb net ook een Nexus aangekocht en hem vandaag in gebruik genomen.
De temperatuursensor werkt prima, de windmeter heb ik nog niet geïnstalleerd wegens te slecht weer, maar de regenmeter krijg ik niet aan de praat.

De batterijen zijn ok, en ik heb het basisstation nog eens gereset, maar hij blijft gewoon streepjes geven op de display bij Rain.

Heeft iemand enige suggestie ?
Ik heb er al een beetje water door laten lopen.


Hou op je console het pijltje naar beneden even in totdat onder temperatuur het singaal begint te knipperen. Dit betekent dat hij opnieuw naar alles sensoren zoekt!

Dit werkte bij mij in ieder geval
Door hanszzz
#30127
klopt pijltje naar beneden 2 sec inhouden maar soms is mijn regenmeter ook erg zinnig geeft hij niets aan terwijl heb wel heeft geregent of soms een uur later geeft hij het door naar het basis station
ik heb dick al even een mail gestuurt waar dat aan kan liggen dus word vervolgd
Door JPC
#30133
Het kan ook zijn dat de afstand tot het basis station te groot is. Die 100 meter geld natuurlijk wel in het vrije veld onder ideale weerscondities. Muren e.d. maken die afstand veel korter. Ook storing van andere apparaten, hoge relatieve vochtigheid heeft invloed. Een andere plaats/stand van het station kan helpen. Goed aarden van de PC en een kwaliteit USB kabel, eventueel met ontstoor ferriet.