Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door JPC
#32365
Vanwege een defect aan mijn windmeter moest ik het dak op. Het probleem ontstond eind verleden jaar. Of het nu een kudde vogels, een verlate of te vroege vuurpijl, of een verdwaalde sneeuwbal is geweest weet ik niet. Maar in de paar dagen dat mijn windmeter vast zat, is er een cupje verdwenen.:angry:
Tot nu toe vond ik het weer, in het weekend en als ik er de tijd voor had, te slecht om het dak op te gaan. Maar vandaag waren de weergoden me gunstig gezind. Ik heb meteen de Lithium batterijen vervangen. Die zaten er al van begin juli 2008 in. Dat is 2 jaar en 7 maanden. De spanning op de batterijen was toch nog 1.54 Volt. Hadden dus eigenlijk nog lang niet vervangen moeten worden.
! Deze batterijen gaan dus erg lang mee ! ;)
Door eugel
#32470
fotogw schrijft:
En dan werken ze ook nog bij lage temp! Ik heb inmiddels alle sensoren van lithiums voorzien! Zitten er nu een half jaartje in, dus nog 2 jaar te gaan:)

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl


Wat voor type (merk) is het geworden?
Dura... Of toch een ander merk?
Ben wel benieuwd wat nu de beste batterij is, en de ervaringen ermee.
Door JPC
#32485
eugel schrijft:
fotogw schrijft:
En dan werken ze ook nog bij lage temp! Ik heb inmiddels alle sensoren van lithiums voorzien! Zitten er nu een half jaartje in, dus nog 2 jaar te gaan:)

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl


Wat voor type (merk) is het geworden?
Dura... Of toch een ander merk?
Ben wel benieuwd wat nu de beste batterij is, en de ervaringen ermee.

Ik gebruik Energizer lithium AA baterijen. Ze zitten bij mij alleen in de wind meter. Deze zijn wel duur, maar dan hoef ik niet ieder jaar het dak op. Ze werken ook goed bij lage temperaturen.
http://data.energizer.com/PDFs/lithiuml91l92_appman.pdf
Door fotogw
#32507
Ik heb ook Energizer lithiums. En nog voor een goede prijs ook! Ik kwam ze tegen in een franse supermarkt op vakantie. 4stuks AA voor 7,95 en AAA voor 8,95!
Ok, 't is ff een stukje rijdenB) Maar mocht je op vakantie gaan naar Frankrijk zou je even kunnen kijken!

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl