Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door keesvdh
#32931
beste weerfreaken!


kan ik WD gebruiken met mijn TFA Primus usb?

of weet iemand een andere software die een beetje leuker is dan heavy weather?
Door wslangerak
#32957
Volgens dit verhaal hoef je Heavy Weather niet te hebben draaien:

I have the WS-2308 (which is exactly the same electronics/circuitry as the WS-2800 only a different console look and the anemometer might look different) and it is wireless.

I was never able to get it to load under Linux. Windows it runs fine. I will not use Heavy Weather software as prefer the WD software.

As for setting it up in WD, simply choose WS-2300. All the same innards.


Lieg ik, dan lieg ik in commissie ;)
Door westkapellegek
#33295
Wat kees zegt, werkt bij mij niet. Daarom lees ik nu currdat.ist uit,omdat history.dat ook niet werkte. Maar hoe zorg ik ervoor dat deze ook wordt geupdated?
Ik krijg nu namelijk totaal verkeerde waarden binnen in weather display.

Groet Niek
Door Eckie76
#33298
Met WsWin kan je jouw station uitlezen, in combinatie met Heavyweather. WsWin maakt dan gebruik van de history.dat. Dat werkt in ieder geval met de WS2300 en WS3600 perfect. Je leest dan niet realtime uit, maar met een interval die je instelt in Heavy Weather.
Door westkapellegek
#33305
In wd. Is het inmiddels gelukt. Het probleem was dat op drie plaatsen de currdat.lst werd aangemaakt, maar dat ik pakte de hele tijd de verkeerde. Nu werkt het perfect en is Weerstation Rijswijk een feit. Als we 2 maanden zonder storingen kunnen werken zullen we ons ook aanmelden bij hwa.
Bedankt voor de opstartprobleem-service hier!

Groeten
Niek van Andel,
Nu ook van http://Rijswijk.alweeronline.nl
Door keesvdh
#33315
bij mij werkt het prima , ben alleen nog niet van plan 70 dollar te gaan betalen voor dit programma....iemand een ideetje ? XXXXX ofzo

Het illegaal gebruik van software of het vragen naar het verkrijgen hiervan is niet toegestaan op het forum!

ik was van plan ook mijn gegevens aan te gaan leveren bij HWA alleen zijn er voor mij te veel haken en ogen (2maanden stabiel , mn laptop moet continu aanstaan,)

ik heb wd nu wel zo ingestelt dat hij iedere 2 uur een mailtje doet met de gegevens van thuis, dit gaat binnenkort weer uit want ook hier voor moet mn laptop continu aanstaan!