Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door jorissynaeve
#34636
Sinds gisteren heb ik een nieuwe windmeter voor mijn TFA Nexus weerstation. Deze is nu blijkbaar met solar-backup batterij en betere ontvangst.

Nu wil ik de cupjes bevestigen aan de eigenlijke windmeter maar zie dat daar een inbussleuteltje voor nodig is.

Ik heb hier het kleinste in huis liggende inbussleuteltje geprobeerd maar dit is nog te groot. Iemand een idee welke maar het inbussleuteltje is? (misschien iemand die het thuis liggen heeft?)
Door Pringelz
#34638
Normaal zou dat sleuteltje erbij moeten zitten hoor Joris. Bij mijn Cresta zat deze erbij, is wel een heel fijn en klein sleuteltje, zit normaal in een zakje bijgeleverd bij jouw geleverd (weerstation). Ik heb nog wel dat sleuteltje liggen dacht ik.

Groeten,

Wouter
Door jorissynaeve
#34639
Ik weet dat dit meegeleverd was met mijn complete weerstation maar dat sleuteltje vind ik nergens meer terug. Bij de afzonderlijke windmeter is die niet aanwezig.
Door SpeedyGJ
#34675
Vreemd gezien zelfs bij een nieuwe windmeter van Davis ook 1 bij zit. Als je een nieuwe windmeter koopt hoort er ook meestal bevestiging materiaal bij.
Anders even naar de winkel gaan en daar dat ding vast zetten :D of anders even een setje kopen, ik gebruik em nog altijd voor verschillende doeleinden :)
Door BeArt
#34831
Een standaard inbusset gaat vaak tot 2mm, een beter vaak tot 1,5mm.

Ik heb het even nagemeten. De inbus gebruikt bij de windmeter is ongeveer 1.3mm.
Deze maat is waarschijnlijk geen metrische maar een inch maat en wel de 0.05inch.
(1.27mm)
De 1,5mm metrisch gaat dus ook nooit passen.

Voor alle eigenaren dus het devies om dit sleuteltje niet kwijt te raken.
Wel vreemd dat deze er in jouw geval er standaard niet bij zit.

Mvrg Bart
Door ws vreewijk
#34880
Tja een standaard imbus van 1.5 mm even onder handen nemen met een vijltje dat moet lukken kwestie van ff paar minuten de vijl ter hand te nemen en steeds na wat vijlen passen of je de juiste maat al bereikt hebt.Dit als je de orginele imbus niet kan krijgen uiteraard.

gr Chris