Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door jorisdijkstra
#34932
heyy ik zit even te zoeken maar kan ik me nexus pro usb oke kalibreren de ene zecht ja het kan maar ondertussen weten ze niet hoe en de andere zecht nee het kan niet wat is nou waar want ik ga hem tegen muur hangen en dan klopt het niet want dan zit hij naar het oosten dus hoe kan ik dit oplossen zonder buis en als ik naar noorden hang komt het niet met wint enzo
Door jacg
#34944
Je hebt het over de windmeter neem ik aan?

Je kunt de buis toch draaien zodat hij goed staat?
Op het scherm kijken of hij naar het noorden wijst en dan vast schroeven.

Snap het probleem eigenlijk niet, je wilt toch niet de windmeter aan een muur vastmaken? Want dan heb je geen wind aan de kant van de muur :S
Door petergroeneveld
#34948
jorisdijkstra schrijft:
heyy ik zit even te zoeken maar kan ik me nexus pro usb oke kalibreren de ene zecht ja het kan maar ondertussen weten ze niet hoe en de andere zecht nee het kan niet wat is nou waar want ik ga hem tegen muur hangen en dan klopt het niet want dan zit hij naar het oosten dus hoe kan ik dit oplossen zonder buis en als ik naar noorden hang komt het niet met wint enzo


Hier op dit forum mag je rustig hoofdletters en leestekens gebruiken. Tevens is er ook een spellingscontrole aanwezig. Sorry hoor, maar op deze manier is het voor mij moeilijk leesbaar.
Door jorisdijkstra
#34949
tuurlijk wel maar heb nu anders in gedachte grote blok aan de muur en daar die weer aan ik heb geen paal namelijk
Door jango
#34953
jorisdijkstra schrijft:
tuurlijk wel maar heb nu anders in gedachte grote blok aan de muur en daar die weer aan ik heb geen paal namelijk


En hier is dus weer geen touw aan vast te knopen.

Er zijn regels voor de opstelling ( het plaatsen) van een weerstation.
Hierover is elders op het forum veel terug te vinden met behulp van de zoek functie.

Als je je weerstation tegen de muur wil hangen kan ik je wel adviseren om het gewoon in de doos te laten zitten, omdat je bij bevestiging direct aan de muur nooit goede dus aan zuiverheid grenzende waarden zal meten.

Kalibreren heeft dan ook geen zin omdat het meet verschil dat je hebt bij elk weertype weer anders kan zijn.

Maar begin dus; probeer dan als je een vraag aan het forum stelt, deze dan ook duidelijk en ook leesbaar te stellen.


Gr. Jan
Door Eckie76
#34984
petergroeneveld schrijft:
jorisdijkstra schrijft:
heyy ik zit even te zoeken maar kan ik me nexus pro usb oke kalibreren de ene zecht ja het kan maar ondertussen weten ze niet hoe en de andere zecht nee het kan niet wat is nou waar want ik ga hem tegen muur hangen en dan klopt het niet want dan zit hij naar het oosten dus hoe kan ik dit oplossen zonder buis en als ik naar noorden hang komt het niet met wint enzo


Hier op dit forum mag je rustig hoofdletters en leestekens gebruiken. Tevens is er ook een spellingscontrole aanwezig. Sorry hoor, maar op deze manier is het voor mij moeilijk leesbaar.


Helemaal mee eens. Ook al is Joris nog erg jong, dit Nederlands doet mijn tenen zo krommen dat ik er niet meer van kan lopen :)