Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door jorissynaeve
#61105
Is gewoon ergens probleem in de interne software. Ik draai hier mijn eigen ontvanger naast de console. Mijn eigen ontvanger heeft nooit problemen om de sensoren te ontvangen, de console valt geregeld uit (en is meestal in een periode van een maand, daarna een half jaar geen problemen).
Als je hem laat zoeken, vind hij hem soms direct na een hele nacht uit gelegen te hebben. Dus enige conclusie is dat er een bug in de interne software van de console zit.
Door pdw112
#61107
Wel vreemd dat je verder niemand hoort over dit probleem.
En raar dat hij met de vorige meter wel gewoon een jaar gedraait heeft zonder uit te vallen.
Door jorissynaeve
#61111
De laatste tijd is er misschien niet zo veel reactie over. Maar het komt echt wel veel voor hoor. Er staan hier topic vol over dit onderwerp.
Een reden zou kunnen zijn dat je achter dubbel glas zit waardoor de ontvangst minder is? Probeer ook eens ipv kanaal 1 eens kanaal 2 te gebruiken (werkt enkel voor temperatuur natuurlijk).
Door pdw112
#61113
Ik kan geen kanalen kiezen.
Als dat wel kan met de primus dan mag je mij dat vertellen.
De regemeter stuurt zijn gegegevens naar de temp ontvanger/zender buiten en de temp ontvanger/zender stuurt het naar binnen.
En ja de gegevens van de tem en wind komen wel goed door.
regenmeter stond (nu ingepakt om te versturen) op 1,5 meter van de temp ontvanger/zender.
Door jorissynaeve
#61115
Ah sorry, een inschattingsfout. Ik dacht dat de primus wel een beetje gelijkaardig was aan de Nexus. Niet dus. Maar ik spreek dus over de Nexus (waarbij je wel kanalen kunt kiezen) maar blijkbaar dezelfde ontvangstproblemen zich voordoen.
Door Scania
#68100
Ik weet dat ik in een oud topic reageer, maar de de vraag van TS is ook nu nog actueel. Ik heb zelf ook de TFA Primus en heb ook geklooi gehad mer de regenmeter.
Nieuwe batterijen,opnieuw zoeken,,,, niets hielp.
Totdat ik het idee kreeg, het werkt misschien hetzelfde als de windmeter.
Die moet ong. 20-24 uur in het donker, en dan pas de verdere installatie-procedure.
En voila het werkt!!!