Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Mark9012
#40789
Beste Mensen,

momenteel meet mijn Cresta UV sensor ook 's nachts uv hoe zou dit kunnen?.

Deze hoort toch momenteel op 0 UV te staan.

Actuele waarde staat op 4.6 uv en 460watt/ m2
Door Mark9012
#40797
Dat was dus niet het geval, wat zou het nog meer kunnen zijn? iets wat in Weatherdisplay niet goed staat, of is gewoon simpelweg me uv sensor niet in orde.
Door Mark9012
#40802
Hoi Wietse, allebei, op de display van het weerstation staat nu 4.2 uv, en in weatherdisplay ook.

Het gekke is ook dat ik altijd ongeacht de zonneschijn een gelijke solar, en uv haal.

bijv.

er is 2.2 uv buiten, dan geeft de solar aan 220 watt/m2 het loopt altijd gelijk.
nu bijv ook 100% zon op weatherdisplay, met 4.2 uv en 420 watt/m2

Volgens mij klopt er niet veel van, of van weatherdisplay, of mijn uv sensor.
Door SpeedyGJ
#40804
UV staat goed?
Liep het voor deze problemen wel goed?
Als dat zo is dan ben ik bang dat er iets met die sensor aan de hand is.
Door Mark9012
#40806
UV staat inderdaad goed, staat op het dak zonder enige vorm van reflectie of schaduw.
Verder had ie een week terug wel goede meetwaarden.
Door SpeedyGJ
#40809
Hoe lang heb je em? Als je nog garantie hebt zou ik even contact opnemen met je leverancier waar je je weerstation hebt weg gehaald.
Door Pringelz
#40858
Heb dit ook gehad met mijn UV sensor van cresta vroeger, dit is volgens mij gewoon vocht die in de sensor komt en de meetwaardes helemaal fout maakt.
Door weerstation
#40861
Ik ken de cresta niet maar ik zou eens beginnen met de batterijen van de sensor te vervangen. Wanneer deze nog goed zijn gewoon even uit de sensor halen en opnieuw plaatsen. Vervolgens het station opnieuw laten zoeken.