Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door westkapellegek
#41835
Na wat oriëntatie heb ik een aantal producten bij elkaar gezocht. Ik heb niet zoveel verstand van elektronica, dus het is aan jullie om te bepalen of dit goede keuzes zijn.

De verwarmingsfolie:
http://shop.conrad.nl/componenten/compo ... 89204.html

De trafo met laagspanningskabel:
http://www.tuingoedkoop.nl/Product/buit ... mtr-kabel/

De stekkerDimmer:
http://www.budgetland.nl/stekker-dimmer-p-2711.html

Bij elkaar kost dit 30€, exclusief verzendkosten. Als iemand een goedkopere oplossing weet of als er iets mist hoor ik het graag.

Gr Niek
Door relin
#41837
Hoi Niek,

De folie is dezelfde als die ik gebruik. In mijn eerdere posting reeds vermeld dat bij vorst van 5gr of meer de folie moeite heeft met het smelten. De folie (twee matjes) heb ik op een regelbare voeding (van 3Amp.) staan zodat er aan het einde van de kabel +/- 15 Volt uitkomt. Ik weet niet hoeveel volt de door jou opgegeven voeding is, maar daar zal je de dimmer wel voor gebruiken.

Wat er volgens mij nog wel ontbreekt is isolatiefolie voor in de neerslagmeter om de warmte zolang mogelijk vast te houden. Ik heb muurfolie voor achter een radiator van de bouwmarkt gebruikt.

Succes met je project.

Groeten Remko
Door westkapellegek
#42278
Ik ben van plan om het vanmiddag allemaal rond te krijgen, maar hoe zorg ik dat ik geen foutieve neerslag registreer? Moet ik dan de batterijen eruit halen ofzo?

Gr Niek
Door westkapellegek
#42283
Daar kwam ik ook achter.
In ieder geval dank voor bevestiging. De folie die zit, maar ik heb nog een dimmer nodig. Ik zal dalijk wat foto's plaatsen.

Gr. niek
Door pdw112
#42298
Heb ook de verwarmingsfolie in mijn regen meter geplakt maar als ik de isolatie aan de binnenkant/buitenkant van mijn regenmeter doe om de warmte binnen te houden dan komt er geen licht op mijn zonnecel om de batterijen van de regenmeter op te laden.
Ik heb namelijk de regenmeter van TFA Primus.
Door westkapellegek
#42306
Gisteren heb ik mijn regenmeter kunnen verwarmen. De folie heb ik gewoon aan de binnenkant geplakt en de draadje pasten precies door de afwateringsgaatjes. Ik heb nog wel een dimmer nodig en isolatie lijkt me ook wel handig, alleen weet ik niet ofdat dat nodig is.... Hier nog een paar fototjes.
Afbeelding
Afbeelding

gr Niek
Door CeesT
#49816
Hoi,

Na de nieuwe geventileerde weerhut heb ik ook maar meteen besloten om de regenmeter te gaan verwarmen zodat we ook daar probleemloos de winter mee doorkomen. Dit onderwerp eens goed bestudeerd en ik denk wel dat het gaat lukken om de meter goed te verwarmen. Wat een naslagwerk is zo'n forum toch.

De componenten heb ik net besteld en ik zal proberen wat foto's en uitleg te plaatsen over de uitvoering als alles binnen is.

Het weervirus heeft me gegrepen ben ik bang...
Door dibasta
#52215
Goedenavond,

De winter is weer in aantocht (laten we hopen) en wil graag mijn regenmeter op een andere manier gaan verwarmen als afgelopen winter.
Wil dus graag mijn meter verwarmen met het plak(plastic) wat hier op HWA al verscheidende keren is besproken, en door een aantal is besteld bij (Con***) echter zie ik door de bomen het bos niet meer, wat is nu feitelijk de inhoud van het boodschappenmandje wat je nodig bent voor het verwarmen van de regenmeter.

Mijn regenmeter is een Cresta PMT-980 (dezelfde die de Tfa Nexus gebruikt) ovaal dus.

Nogmaals, ik weet dat er verscheidende onderwerpen hierover is besproken, maar weet even niet wat nu het beste is, vandaar mijn vraag hierover.

Vr. Gr,
Peter.