Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door westkapellegek
#41612
Hallo iedereen,

De winter komt eraan over een tijdje en ik wil graag mijn regenmeter verwarmen. Ik heb dit http://www.hetweeractueel.nl/forum/davi ... rslagmeter al helemaal doorgelezen, maar daar worden allerlei soorten regenmetersoorten vermeld en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik wil door dit topic zeer helder krijgen hoe je een Tfa nexus regenmeter verwarmd. Mijn oog viel in eerste instantie op dit http://shop.conrad.nl/componenten/compo ... 89297.html

Maar moet ik om dit te laten werken (hoeft niet automatisch te werken) nog andere artikelen kopen en op welke plek in de regenmeter kan ik dit het beste plakken?

Nogmaals, enkele antwoorden zullen wel in het eerder vernoemde topic te vinden zijn, maar erg helder is het nog niet voor me. Ik hoop dat iemand die met dit folie werkt of een Nexus verwarmd heeft me kan helpen.

Gr Niek
Door Weerstation Aalten
#41613
dat met de folie van conrad heb ik ook gehad toen ik nog de tfa bezat.
bij mij kwam er binnen een week een brandplek in de folie waardoor er sluiting ontstond en de thermostaat door brandde.

er zijn er wat die het met een autolamp en een voeding hebben gedaan maar hoe weet ik niet pressies.
Door AenG
#41617
In mijn Young regenmeter (voor professioneel gebruik) wordt ook een 24V warmtefolie gebruikt.

Bijlagen
1-f5112c2f4c5614b4eb991e26532acad2.jpg
1-f5112c2f4c5614b4eb991e26532acad2.jpg (44.74 KiB) 3305 keer bekeken
Door AenG
#41618
Hier het binnenwerk. Zoals is te zien wordt alles bedraad aangesloten om meetfouten uit te sluiten.

Bijlagen
2.jpg
2.jpg (116.45 KiB) 3305 keer bekeken
Door AenG
#41619
Hier is de folie aan de binnenkant van de trechter te zien.
Aan het beugeltje zit de themostaat.

Bijlagen
3.jpg
3.jpg (79.86 KiB) 3305 keer bekeken
Door AenG
#41621
Weerstation Kaatsheuvel schrijft:
Hallo Geert,
Dat ziet er netjes uit.
Ik ben wel benieuwd naar het resultaat in de winter met sneeuw.
Groet,
Hans :)


Ikzelf eigenlijk ook wel. De VP2 en Young staan naast elkaar, dus kan mooi vergelijken.
Wat mij tot nu wel opvalt is de nauwkeurigheid van de VP2. Ik had grotere verschillen verwacht in vergelijk met het Campbell weerstation.
De VP2 is dus eigelijk best nauwkeurig.