Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door paparatie
#44597
Hallo ik heb de trial versie van WeatherDisplay voor de iMac gedownload, uiteraard om het uit te proberen voor ik tot koop over ga, echter ik krijg totaal geen uitlezing van het weerstation als ik deze via USB koppel, ook krijg ik op de iMac geen melding dat er een nieuw USB apparaat is aangesloten als ik de NX Pro aansluit. Moet ik nog eerst een USB driver installeren? pof doe ik iets anders verkeerd? :(

alvast bedankt voor alle hulp die ik goed kan gebruiken.
Door paparatie
#44599
Bedankt voor de reactie maar de USB Kabel is niet kapot op de windows 7 pc werkt het met de bijgeleverde software wel prima. Ik sta open voor verdere suggesties?
Door wvdkuil
#44603
Als je de tfa aansluit aan een mac krijg je inderdaad niets te zien. de mac accepteert de tfa gewoon als een willekeurig usb device.
Omdat wd niet een van de eenvoudigste programma's is kun je wellicht een proefversie van een mac programma downloaden.
Om te testen gebruik ik daarvoor
http://www.tee-boy.com/weathersnoop

Erg eenvoudig mac programma, heeft ook een goede logging zodat je vrij goed kan zien waar een en ander fout gaat.
N.B. de TFA is van binnen gelijk aan Honeywell en vele andere weerstations.

Succes, Wim
Bijlagen
tfa.jpg
tfa.jpg (31.79 KiB) 2415 keer bekeken
Door paparatie
#44605
Kijk, daar heb ik wat aan, en inderdaad leest deze software mijn station wel heel goed uit! Ik ga er maar eens mee spelen en kijken of het de 59,00 euro waard is. Heel erg bedankt voor de steun en tips! :)