Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door JPC
#47617
Afgelopen zaterdag ochtend om 1:05 uur verloor mijn TFA Nexus PRO het contact met zijn sensors. Hij draait al vanaf half 2008. Ik had nog nooit zo’n storing gehad.:( Het contact was niet te herstellen. Een reset van het station hielp ook niet. Dus dacht ik aan een externe stoorbron, maar kon deze niet vinden. Tegen de middag was het spontaan weer OK. Deze zaterdag ochtend om 4:50 gebeurde weer hetzelfde. Maar nu kwam ik wel achter het probleem. De regenmeter stoorde de andere sensors. Na het verwijderen van zijn batterijen deden de anderen het weer.:)
Door dibasta
#47618
De regenmeter stoorde de andere sensors. Na het verwijderen van zijn batterijen deden de anderen het weer.

Maar hoe heb je het nu verder opgelost dan??
Want ik lees dat je de bat. uit de regenmeter hebt verwijderd??

Gr,
Peter.
Door JPC
#47619
De regenmeter is dus stuk en wordt vervangen. De rest werkt weer goed!
Door dibasta
#47621
stuk?? oke, maar je weet niet wat daar aan mankeert dan?

Gr,
Peter.
Door hanszzz
#47641
Vreemde storing :huh: ook niet met nieuwe batt. erin, storing over?

Zelf had het ik het gevalletje dat de meter ineens begon te lopen zonder neerslag :laugh: nieuwe bats erin en tot nu nog geen rare dingen weer gehad.

blijven rare dingen die tfa hahaha :woohoo:

Grt Hans
Door Willie
#47657
Heb je boel al open gemaakt ? Een tijdje terug viel mijn windmeter uit ( batterijen en accu ) en ik heb toen gekeken naar de elektronica. Bij het openen viel me op dat de dichting- ring van het elektronica huis in een gootje licht en als daar wat vocht in komt te staan b.v. condens deze stuk kan vriezen . Er waren overal kleine barstjes en stukjes eruit. Daar door kan er dus wel vocht in de ruimte komen met alle gevolgen. Maar hij doet het nog, en de nieuwe licht op de plank. Ben benieuwd of de dichting daar ook zo is in je regen meter. Wie weet is vocht dan het probleem.
Door JPC
#47661
Ik heb de zaak uiteraard opengemaakt. Het zag er allemaal nog goed uit. Geen vocht. De batterijen waren nog 1.5 V. Die waren nog niet zo lang geleden vervangen. Ook binnen, waar het warmer en droger is, ging hij in de fout. Een apparaat dat alles plat kan leggen moet vervangen worden.