Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door paul_v
#51138
Hallo forumleden.

sinds vandaag is er een afwijking in de luchtdruk meting.
Hij staat nu op 1014 en moet 1007 zijn.
Al vele jaren heb ik de TFA draaien en heb dit probleem heb ik nooit gehad.

waar kan ik het probleem vinden en hoe los ik dit op?

Paul
weergeldrop.nl
Door JPC
#51139
Ik heb ook een TFA nexus, en dat verschijnsel komt helaas zo nu en dan voor. Meestal is de afwijking niet zo groot, maar het trekt vanzelf weer bij. Of hij is bij jouw toch kapot. (Ik ben nu bezig de Nexus barometer waarde te vervangen door die van een aparte USB barometer. Bericht volgt indien het klaar is.)
Door wslangerak
#51140
Paul, kijk eens op de display of de console niet een luchtdruk uit het geheugen laat zien. Je kunt dan op "Memory" drukken totdat de actuele druk weer wordt aangegeven. Zie ook de gebruiksaanwijzing.
Komt hier af en toe voor dat hij uit zichzelf op een memory-uitlezing staat.
Door isis1964
#51144
Ik heb ook een tijdje een nexus gebruikt maar had na een paar weken wel in de gaten dat niet goed werkte voor iemand die met serieuze weermetingen bezig is, niet alleen barometer maar ook temperatuursensoren werkten niet naar behoren, toen een Davis VP2 aangeschaft en dit werkt stukken beter.
Als je het er voor over hebt haal dan een Davis in huis.

Grt.

Rinse
Door JPC
#51146
Ik gebruik al vanaf half 2008 een TFA Nexus PRO. Dat de barometer niet geweldig is klopt. Maar er is niets mis met die temperatuur sensors. Hij moet natuurlijk wel in een hut. En je kunt er 5 aansluiten met 0.1 resolutie. De tweede temperatuur sensor van de Davis heeft geen 0.1 resolutie, en meer kunnen er niet op.