Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door jernst
#58124
De software draait op mijn Windows 8 laptop.
Ik probeer te ontdekken hoe ik de opgeslagen data kan bekijken.
Bij de opties geeft hij het standaard path weer.
Het lijkt echter of hij de data opslaat op een andere plaats n.l. op de C schijf onder ProgramData. Daar werkt hij continue 3 files bij n.l.: currdat.lst - currdat.lst.temp & WV5DataStore.
Volgens de software zou het in de map HeavyWeatherWV5 opgeslagen moeten worden?
Klopt dit wel en hoe verander ik dit eventueel?
Ik heb geprobeerd het path naar ProgramData te wijzigen, maar dan chrashed het programma.
Door nolversteeg
#58128
Hallo Jernst,

Iets meer duidelijkheid in je gegevens zou welkom zijn.
Als we/ik weten waarover je praat wordt het wel een stuk eenvoudiger.

Voor mij is iedere regel een ?.

Groeten Nol Versteeg
Door jernst
#58136
Oké, nieuwe poging.
Windows 8 laptop - FTA primus - HeavyWeather Pro software.
In het scherm van HWPro staat geen data bij "history.dat.
In de map op mijn computer "ProgramData", zie ik dat er data geschreven wordt naar 3 files t.w.: currdat.lst, currdat.lst.temp & WV5DataStore.
Waarom schrijft hij geen data naar history.dat?
Alle instellingen staan default in de software.
Door hvd51
#58140
Hallo Jernst,

De plaatsen die jij noemt voor de bestanden komen overeen met de handleiding.
De currdat.lst wordt gevult door een service (HeavyWeatherService.exe) die ook op de computer draait.

Waarom de history.dat niet gevuld wordt, daarover zijn diverse artikelen te vinden op Internet, maar ik heb daaruit niet de juiste oplossing kunnen halen.
(Ik heb namelijk hetzelfde gehad) Een van de opties die op internet wordt aangedragen is een volledige "factory reset" van het weerstation, die oplossing heeft uiteindelijk voor mij gewerkt.

Ik gebruik de history.dat niet echt. Ik maak gebruik van de currdat.lst die op zijn beurt weer wordt gebruikt door WUHU en die een bestand aanmaakt voor Cumulus.


Groet Harm