Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Pringelz
#59986
Ik had dat probleem ook met mijn Cresta in het verleden, ook al waaide het heel hard hier ging de windmeter ook hard draaien maar waren de gegevens van de windsnelheid maar rond de 35 - 40 km/u, echter was dit om dat het station wat gesloten stond tussen veel bomen en ook door de langere tijdsinterval.

Nu heb ik een Vantage VUE en staat het station aan de straatkant waar iets minder bomen staan, en haal ik maximum 60 km/u tot nu toe.
Door Joopie
#59987
Hier de met ingen van 7 dagen. misschien valt het toch wel mee maar die zou ik dan moeten vergelijken
Bijlagen
Naamloos.gif
Naamloos.gif (52.19 KiB) 4581 keer bekeken
Door SpeedyGJ
#59988
Kan het zijn dat ik niks zie? Heb je een bijlage toegevoegd? Zo ja dan is dat waarschijnlijk mis gegaan.
Vergelijken zou inderdaad de optie zijn maar wat ik in het vorige verhaal ook vertel: Ze je windmeter wat hoger indien dit mogelijk is, maak eventueel een foto ervan zodat we het kunnen bekijken.
Door SpeedyGJ
#59990
Ik kan niet echt zien dat je lager meet. Zoals ik al zei speelt de omgeving een rol in je metingen. Grafiek is dus in mijn opzicht gewoon normaal.
Wat is je interval van history data?
Door SpeedyGJ
#59992
Ik ken dat programma niet maar zal het eens voor je opzoeken.
Interval history bedoel ik dus mee om hoeveel minuten die programma de min/max gegevens opslaat.
Standaard zou dit 10min moeten zijn maar als ik goed naar je grafiek kijk lijkt dit bijna tussen de 20/30min te liggen maar kan het uiteraard mis hebben.
Door SpeedyGJ
#59993
Ga naar File > Device settings > Acqiusition interval
Kijk even wat daar staat, en zet em eventueel op 10min neer. Bekijk dan halve dag later je grafieken nog eens.
Door Joopie
#59995
ik heb hem zojuist gewijzigd, hij stond op een uur, nu op 10 minuten