Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Joopie
#60003
Nog een vraagje, de interval die ik heb verzet van 1uur naar 10 minuten heeft dat nu ook invloed op de windkracht berekening op mijn display of is dit alle voor de computer weergave. Ik kan ook nog 5 minuten selecteren voor nog betere berekening
Door SpeedyGJ
#60005
Kijk dat lijkt er beter op, houd dus wel rekening mee met omliggende gebieden wat invloed kan hebben.
Ook al bedacht of je de windmeter nog iets gaat verhogen? Kan in sommige windrichtingen een behoorlijk verschil uitmaken.

Wat betreft je laatste vraag:
Nee dit heeft geen effect op je metingen. De history data die om de 10min wordt gemaakt wordt alleen de min/max waardes gebruikt om hier een overzicht van te maken en kan dus geen invloed hebben op de metingen op je scherm.

5min kan ook alleen heeft dat eigenlijk weinig nut, gegevens om de 10min is de beste optie :)
Vroeger toen ik de VP2 voor het eerst in mijn handen had en aansloot op mijn PC had ik de interval op 1min staan, dit resulteerde een groot databestand van 2/3mb per maand. Daarnaast als je een bepaalde waarde zocht koste dit heel veel tijd om die te vinden en je grafieken laat een heel wisselend beeld zien vooral die van de wind.
Daarnaast wordt 10min standaard aangehouden dus je bent op dit gebied van 1h naar 10m mooi op vooruit gegaan :)
Door Joopie
#60006
Ok dan ben ik nu inmiddels een stuk wijzer. De waardes zijn niet vreemd dus daar hoef ik niets aan te doen. Zal nog eens kijken of ik mijn meter nog iets hoger kan zetten. Iedereen bedankt voor de tijd en moeite
Door SpeedyGJ
#60007
Geen dank daar is dit forum tenslotte ook voor :) en als er tijd is kan die worden gemaakt ;)
Als je nog ergens tegenaan loopt dan meld je het maar :)