Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Soulmaster
#62642
De nieuwe TFA nu ongeveer 5 dagen weer draaiende en in die tijd is hij alweer tientallen keren de verbinding tussen de sensoren kwijtgeraakt. Vandaag besloten om hem uit zijn lijden te helpen en zodra mijn nieuwe weerstation (WS5000) binnen is deze een enkeltje vuilnisbelt te bezorgen waar hij nooit meer iemand leed kan aandoen.

Wat een ongelooflijk slecht product is dit merk. De afstand tussen ontvangststation en temperatuurmeter is een meter of 8 tussen temperatuurmeter en windmeter 7m staat er recht boven.En nog steeds elke 15 minuten verliest hij alle verbindingen.

Dus weg er mee.
Door ws vreewijk
#62643
Verplaatsen tov de gebruikte pc kan helpen ,of een andere usb kabel MET ferriet kraal,sommige hebben er een nieuwe ontvanger in gemonteerd.

Je kan ook een plug inzetten en een andere antenne daaraan monteren er zijn met dit station tal van mogelijkheden.

Ga je hem toch uit zijn lijden verlossen kijkt dan eerst of je er iemand blij mee kan maken al is het maar voor de onderdelen.

Kijk als je Duits kan lezen eens op

Wetterstationen info. Forum daarstaan heeeeeeel veel tips over dit station.

GR Chris
Door Soulmaster
#62644
Net eens alle 2 de sensoren + ontvanger naast elkaar gelegd op een tafel in de tuin. Verhip ze zagen elkaar.. 5 minuten later, plop weg windmeter. Nieuwe windmeter uit de doos gehaald en verhip hij zag hem, 5 minuten later alles weg.

Nu is alles weg, tijdelijk even een heel oud weerstation met alleen temperatuursensor actief gezet. In Medemblik is het dus tijdelijk even windstil tot het nieuwe weerstation er is.
Door Soulmaster
#62646
Als je googled dan zie je dat echt heel veel mensen hier last van hebben. Morgen komt een vriend van mij van de marina langs, hij is een ware stralingsdeskundige en weet ontzettend veel van radiogolven af, met wat apparatuur om eens te kijken of er storingsbronnen in de buurt zijn.

Ik heb net de ontvanger eens een fabriesreset gegeven eens kijken of dat wil werken.
Door Soulmaster
#62647
een andere optie is om de zenders in de sensoren een fiks boost te geven, dat is niet eens zoveel werk. Het zendvermogen kan met een kleine ingreep met enkele milliwatts verhoogd worden.
Door ws vreewijk
#62649
yep maar dan ben je in overtreding,trouwens ook als je de antennes vd sensoren aanpast,de ontvanger kan je wel aanpassen qua antenne,een draadje van rond de 31 cm als antenne kan al wonderen verrichten.

Vd andere kant als nemand het weet:S

Onder deze link kan je veel vinden voor tfa complete ombouw maar ook simpele verbeteringen leuk om aan te knutselen (is ook hobby)
Er is een persoon die verbindingen over een paar km maakt met verbterde antennes.

Komt toch veel regen dus genoeg te lezen Henk.:)

http://www.wetterstationen.info/forum/tfa-dostmann/
Door dibasta
#62651
Zo'n soort station heb ik ooit ook gehad, kwam er later achter dat de Console(basis station)veel te dicht bij de PC stond, heb hem naar de andere hoek van de kamer gezet, voor het raam, dus weg van de PC en het euvel was verholpen! althans bij mij toen. Ik heb het idee dat deze stations erg veel moeite hebben met storingsbronnen( TV, Radio, Mobiele telefoons.. ect.ect..)

Gr,
Peter.
Door baroman
#62652
Soulmaster schrijft:
Net eens alle 2 de sensoren + ontvanger naast elkaar gelegd op een tafel in de tuin. Verhip ze zagen elkaar.. 5 minuten later, plop weg windmeter. Nieuwe windmeter uit de doos gehaald en verhip hij zag hem, 5 minuten later alles weg.

Nu is alles weg, tijdelijk even een heel oud weerstation met alleen temperatuursensor actief gezet. In Medemblik is het dus tijdelijk even windstil tot het nieuwe weerstation er is.


Wat ben ik blij dat ik alles bekabeld heb!!!B)
Ik werk nog met een weather monitor II van davis en deze is al 20 jaar oud en werkt nog prima.
Er komt wel een maal een nieuwe met meer opties, maar dat kan nog wel.

Ik ben nooit een liefhebber geweest van draadloze weerstations.

Groeten Ronnie (Enschede West)

PS suc6 met je nieuwe weerstation, maar weggooien kun je altijd nog, probeer een beginnende weeramateur er blij mee te maken! ;)
Door hanszzz
#62653
Hier al 4 ruim jaar een tfa en in het begin ook last van uitval, maar door het veranderen van een simpel draadje als antenne van ongeveer 31cm op de console hier nooit geen last meer van gehad.

Gr Hans